Full version: Min kulle
ylvahi
Hej alla glada på forumet. Efter flera års kikande på den här sidan kan jag inte låta bli att skriva. Alla får sånna bra tips och mycke hjälp. Jag håller på med en jordhög som är ca 1,5 m hög. Jorden vill rinna ner till stenkanten och det ser inte snyggt ut. Har någon något bra tips på tex etage?? Ylvahi
KURT
Det går ju att bygga upp med t ex torvblock . Men det beror också på vad man skall odla. Skall man t ex bara ha gräs eller liknande så kan man armera jorden med nät.
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen hit ylvahi! smile.gif Vad har du tänkt med jordhögen? plantera växter eller bara gräs? Man kan fylla på med lite större stenar, gärna dom som är lite kantiga, lägga duk över all jord, klippa små hål och plantera ner växter och sedan lägga smågrus över hela planteringen. Du kan även lägga ut en kokosmatta over hela jordytan, plantera i hålen, sikta lite jord över... kokosmattan håller fast jorden under. Kanske någon forumist kan lägga in lite bilder här på hur dom har gjort med sina höga planteringar så får du fler tips biggrin.gif
Alpiner i Halmstad
Våra berg är upp till 2 meter höga.
Vår klippträdgård.
M.v.h. Bernt
ylvahi
Tack för goda råd. Nu har jag lite att fundera på. Min kulle är ganska brant, med växterpå, men den behöver göras om. fyllas på jord, delas växter osv. Mitt på ska så småningom ett vattenfall gå ner. Vilken trädgård Bernt! Vilket jobb ni måste lagt ner.
Tänk innan min ser ut så. Ylva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon