Full version: Pionplantering?
Elisabeth P
Jag har köpt 3 stycken pion"knölar" eller hur man nu säger.
Tyvärr har jag ingen rabatt färdig för dem just nu, därför undrar jag om jag tillfälligt kan plantera dem i krukor för att om en eller två veckor plantera ut dem i rabatt?

Bästa läget är väl sol, eller?
Gåsis
Det går bra att sätta dom i krukor tillfälligt. Men jag skulle inte satt mina i full sol, det blir så krångligt med vattningen då.

/Åsa
Rossi
Ja, du kan ha dem i krukor under tiden. Jag hade nog inte ställt dem i full sol. Kanske lite vandrande skugga som det så vackert heter? Då behöver du inte vara orolig för att krukorna ska torka ut för snabbt.

Där hann du först Åsa men vad bra att vi skrev precis samma sak! tummenupp.gif
Elisabeth P
Tack så mycket. Då kan jag lugnt plantera dem i krukor ett tag då. Och dess rätta plats får bli lite halvskugga (tror att jag har ett rätt bra ställe att gräva rabatt på)Men snart har jag ingen gräsmatta kvar alls.
Elisabeth P
Nu är de planterade smile.gif , men klarar de sig ute med 3 lager fiberduk över?
Att de är perenna och klarar sig så småningom vet jag ju, men nu när de bara är små hur klarar de sig då?
Gåsis
Ställ dom nära en vägg som alstrar värme så ska det nog gå bra så långt söderut. Skulle det varnas för illfrost går det oftast bra att ställa ner dom i en kartong över natten.

/Åsa
Elisabeth P
thanks.gif Jag följer alla goda råd yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon