jennyjenny
Hej
Jag läste i en trädgårdstidning för ett tag sen om en familj som byggt sitt eget växthus. Det var så finurligt så jag sparade på tidningen - trodde jag. ohmy.gif Nu är den borta. Kan någon komma ihåg vilken tidning det var så kan jag försöka köpa just det numret igen.
Växthuset var T-format med spetsar( duvskydd) på taket. De hade drivbänkar på framsidan, en pump i växthuset som pumpade in regnvatten från en tunna utomhus. Egna gångplattor med kompassros och en liten damm med guldfisk.

Jätteglad om någon kan komma ihåg i vilken tidning artikeln fanns.

/Jenny
Eleanor
Jag har gjort samma tabbe som dig..... mad.gif Men jag är nästan 100 på att det var Allers trädgård. Skulle också väldigt gärna vilja ha tag på det repotaget!! Tänkte bygga växthus nästa år, men man måste ju rita & planera låååång tid innan. Hoppas du (& jag!) får tag på den.
jennyjenny
Jag skall pröva att ringa till Allers och har inte de den så tar jag de andra tidningarna också.
Jag pm:ar dig om jag hittar vilken tidning + nummer.

Det var ju mitt drömväxthus wub.gif
andershorn
har tidningen service såsom försäljning av gamla nummer? Planerar att bygga ett eget växthus, och reportaget vore intressant att läsa.
jennyjenny
Japp, ringde Allers i torsdags och dagen efteråt så damp ner nr2 2003. Snacka om service alltså. Dessutom tog de bara 30:- för de, alltså samma som om jag hade handlat i affär och nget för porto. All heder åt Allers!

Där handlar om en man som byggt eget växthus. Det var inte det reportaget jag letade efter men det var bra ändå. Han har en egen hemsida som handlar om hans bygge. Mycket läsvärt och pedagogiskt .
Kolla in den.

http://home.swipnet.se/ulftornberg/

Letar vidare efter mitt ursprungliga reportage och har mailat AOT och ser om de kanske kan hjälpa mig. Återkommer med rapport biggrin.gif
Eleanor
biggrin.gif Har äntligen fått tag på tidningen som jag har letat efter i snart ett halvår!!!! Hade lagt den i en låda på vinden.... sleep.gif . Så nu kan jag meddela att repotaget om familjen Andersson i malmö finns i Allers trädgård nr 8 2002. Deras otroligt vackra gröna växthus får igång mina drömmar. wub.gif wub.gif wub.gif Hoppas tidningen fortfarande går att få tag på.

mvh

Madeleine
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon