mamamaggan
Nu tror ni väl att jag har blivit riktigt tokig . Men jag måste bara skriva och tala om att i år har jag lyckats med att fröså gräslök. yahoo.gif

Har försökt i flera år men aldrig fått till det. Har sått allt möjligt annat som snällt kommit upp men inte gräslöken. I år har jag flera krukor tummenupp.gif med fin gräslök , det ni!
Karin z7
CITAT (mamamaggan @ 06-05-2007, 23:49) *
Nu tror ni väl att jag har blivit riktigt tokig . Men jag måste bara skriva och tala om att i år har jag lyckats med att fröså gräslök. yahoo.gif

Har försökt i flera år men aldrig fått till det. Har sått allt möjligt annat som snällt kommit upp men inte gräslöken. I år har jag flera krukor tummenupp.gif med fin gräslök , det ni!

Grattis till det.
Här uppe i zon 7 är gräslöken bland det första som syns i odlandet. Och den kommer upp år efter år.
noora
Hehe, grattis smile.gif Gräslök är väldigt härdigt, så du kommer att kunna njuta av resultatet i mååånga år smile.gif
Anna2
Grattis!
Det var faktiskt genom gräslök mitt ört/odlings-intresse startade. Sambon tryckte ner några frön i ett hörn på trädgårn och vips så fick vi gräslök. Sen har vi utökat landet lite varje år. Så det var tur att gräslöken tog sig! smile.gif

Älskar min gräslök! Så jag förstår din lycka, det var mest det jag ville säga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon