Fru Frö
Har ett tråkigt "naket" plank i, jag vad blir det för läge när solen kommer runt där vid 18 tiden?
Vill ha något frodigt där. Det befintliga trädäcket vill jag inte ta hål i, utan funderar på en djupare planterings
låda i träkonstruntion......

Har nån snickrat ihop något liknande - visa bilder pliiiiis!
Noviscarina
Innan jag själv bestämde mig för att göra en fast fristående typ av spaljé för klängväxter, blev jag mycket fäst vid bifogad blomlåda inklusive spaljé, samt hjul. Det är Gör Det Själv som hade den i senaste tidningen. Du behöver inte vara prenumerant för att få tillgång till denna ritning http://www.gds.se/Shared/bildbank/se_pdf/S...9_Plantekas.pdf
Fru Frö
Mmmmmm... interesting! thanks.gif
*Humlan*
I det senaste numret av tidningen "Rosie" finns där en beskrivning på en blomlåda av lite större modell. Funderade själv på att bygga en sån.
Fru Frö
Den tidningen har jag aldrig sett faktiskt, men nu ska jag minsann ut och leta!
Tack för tipet!
Noviscarina
varsego. Det är ju inte så mycket för trädgård i den kanske men ibland..... Man kan ju anpassa lådan lite som man själv vill, men det är bra med en grundidé och byggvägledning. Jag själv ska göra en variant av en spaljé med armeringsjärn som jag såg i tidningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon