gomman
Hejsan
Glömde så paprikaplantor iår igen... Någon som har en planta till övers att sälja? Helst minibell eller buskpaprika av dvärgsort. Jag har inte så mycket plats.
Eller hinner man få till plantor om man sår nu?

Preussen
ta en titt på www.greenhouse-b.se som drivs av en driftig odlamedlem eller odla köp o sälj
paprikaplantor brukar finnas i de flesta trädgårdshandlar typ bauhaus, coop, hornbach etc
Jonas70
Jag har en del plantor "över", men det är ju lite långt till Umeå...
gomman
Apropå plantskolor och köp/sälj och Tradera mm. Jag har naturligvis tittat där och de har inte vad jag önskar, med andra ord paprikaplantor som inte blir så stora. Jag hoppades på lite tur att någon annan tänk samma tanke som jag och råkat så för mycket, men ja ja... Jag får väl vara mer välplanerad nästa år.

Gomman
Gurkan
CITAT (gomman @ 08-05-2007, 14:06) *
Apropå plantskolor och köp/sälj och Tradera mm. Jag har naturligvis tittat där och de har inte vad jag önskar, med andra ord paprikaplantor som inte blir så stora. Jag hoppades på lite tur att någon annan tänk samma tanke som jag och råkat så för mycket, men ja ja... Jag får väl vara mer välplanerad nästa år.

Gomman

Som Preussen sa ... det finns möjlighet att beställa några plantor på Greenhouse-b om man vill ... jag har faktiskt just Red Minibell paprika i sortimentet. smile.gif
gomman
Fantastiskt! Vilket utbud!
Nu har jag i a f köpt på mig frön så att jag ska kunna bli mer välplanerad nästa år wink.gif Hoppas att det inte är försent att så någon liten tomat, för jag tänker iallafall testa.

/Gomman
Jonas70
Tomat går fortfarande att så, men välja gärna en med relativt kort utvecklingstid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon