Full version: Gullclematis
tangutica
[font="Book Antiqua"][/font][size="4"][/size][color="#2E8B57"][/color]
Idag ska jag plantera ut min allra första clematis, har tänkt sätta den i rosjord.
Det är en gullclematis, tangutica. Har ni erfarenhet av den ute på en balkong, att den ska trivas där? Söderläge är det.
Ha en bra dag alla!
Eva i Skåne
Jag vet inget om clematis på balkong, men eftersom du skriver att det är söderläge tänkte bara påminna om att du ska plantera nåt framför clematisens nedre del. "clematis vill ha svalt om fötterna" coolgleam.gif
cecland
Jag har också planterat en gullklematis på min balkong i år (14 april). Svårt att säga redan hur pass bra den trivs, men den har börjat växa och ser bra ut. Om de inte är lämpliga på balkong är du iallafall inte ensam om att ha en wink.gif

Kan i alla fall rekommendera benmjöl, och som sagt, skugga på fötterna. Har läst att gullklematis är något mindre näringskrävande än andra klematis. Men jag göder den ordentligt ändå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon