Full version: TV 2 i kväll
mamamaggan
Tänkte bara tipsa om detta program. Kan vara intressant kanske.
noora
Jag undrar om det är samma serie som har visats tidigare? I så fall har jag sett ett par avsnitt, det var intressant tyckte jag i alla fall smile.gif
Eva i Höga
Det får vi nog kolla, sådant är alltid intressant!
annaco
Är det någon som vet om man kan se programmet på webben sedan?
Det är samtidigt som Bolibompa så jag kommer inte kunna argumentera för att jag ska få se det. Jag får 3 st emot mig.

Mvh Anna
Christoffer
Det var ett bra avsnitt om timjan. Jag gillade dessutom att man pratade om innehållet tymol, visade laboratorieförsök, hur man gjorde salva och fick se ett gammal apotek, vilket behagade min syn. Det blir intressant att se vilken växt det blir nästa gång. Givetvis köpte jag en påse timjan idag och ska göra ett avkok. Jag blir onekligen påverkad av TV. smile.gif
Floppy
...äsch...jag missade det...*suck*... sad.gif

Letade dock på Svt:s hemsida om det gick i repris...

yahoo.gif Jippi...det gör det...så här står det:
CITAT
Seriestart: Örter - naturens eget apotek
Dansk faktaserie från 2006. Del 1 av 16:
Timjan. I varje avsnitt guidar programledaren Rikke Goerlich genom den enskilda örtens kulturhistoria och ger praktiska tips om odling och användningsområde. Medverkande: Lars Porskjær Christensen, professor och forskningsledare vid Danmarks Jordbrugsforskning m.fl.

Även i SVT2 9/5 och 12/5

9/5 kl. 16.40 i 2:an och 12/5 kl. 16.30 i 2:an
Christoffer
Och ikväll ska tydligen Brännässlan vara i fokus smile.gif
Tesa
...och jag får ju sikta på reprisen igen då va klart.. wacko.gif
KURT
Det försökte ge intryck av att vara "vetenskapligt", men så fort man hon gjorde något praktiskt så försvann det intrycket.
Christoffer
Det intrycket fick jag också. Även besöket på labbet var faktafattigt, och det känns som att programmet mera ville väcka ett intresse för att man sedan skulle söka informationen själv än att det egentligen skulle ge faktamässig tillfredsställelse. Men jag spelar in programmen ändå. De är trevliga att se på.
Christoffer
Nu har jag inte haft riktig koll på programmet Örter - Naturens apotek, men har de gjort ett sommaruppehåll? Vad jag vill minnas, så skulle det vara 16 program.
Tesa
Det gick då igår...men jag hade ingen möjlighet att titta, men hann iallafall se att det handlade om nypon..
Christoffer
Då har jag nog missat två program, någon som vet vilka växter det rörde sig om då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon