Full version: Blir snart med damm
ylvahi
Hej alla dammbyggare. Vi har grävt ett ganska stort hål som ska bli damm. På en kulle bredvid blir det ett vattenfall och en bäck som rinner ner i dammen. Min man och jag har olika åsikter om hur djupt slangen upp till vattenfallet behöver grävas ner. Han tycker frostfritt, jag tycker gräv så lite som möjligt. -Vem har rätt

Ylva
Tesa
Om man tömmer systemet på vatten under vintern så behöver den inte ligga frostfritt..vi har hundratals meter med pvcslang till vattenkoppar på beten som ligger ovan jord året runt och det enda vi gör är att koppla ifrån vattnet på vintern. Så jag håller nog på dig.. biggrin.gif
ylvahi
Det låter bra att slippa gräva i onödan. Det är en hel del grova rötter i kanterna, då det varit gran och tall där tidigare. Räcker det med skyddsmatta under duken, eller måste det var något tjockare?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon