Full version: bilder ifrån mej
jakob
Lite bilder att beskåda ifrån den årstid som jag gillar ,,för varje dag blir jag gladare
[attachment=2215:tulpaner...ren_ätit.JPG]
[attachment=2214:tulpaner...rådjuren.jpg] första gången jag har klarat mina tulpaner ifrån råddjuren,, med hjälp av burk med amoniak i ,, kan jag satsa på mer tulpaner till hösten, whist.gif helst sådana läckra som marskattan hade i sin trädgård,,

[attachment=2212:kärleksö...__Small_.JPG]så här min kärleksört visst ser den go ut, den åkte i baljan i höstas för den stod olämpligt ivägen för trädfällare,, osså här läcker har den blivit i balja

[attachment=2211:stora_hi...r_07_maj.JPG] Cizci här är moder plantan till den Hibiskusen du köpte av mej,, vet du namnet? eller ng annan som vet namnet?

[attachment=2218:oliv_trä...april_07.JPG] olivträdet jag köpte på netto 26 april,, gissa vad det kosta?
[attachment=2219:ricin_17_mars_07.JPG][attachment=2220:ricin_maj_07.JPG]
MIn ricin i mars och i början av maj,,härligt växkraft,,

[attachment=2221:vilken_doft.JPG] CItronen blommar, synd att det inte finns doft dator,, för de är en go doft som möter mej i uterummet..

nej nu ska jag gräva ner fynden ifrån Odla,, någon mer som vill dela med sig av sina växter och trädgåtrd,, de e kul att sitta och mys titta wub.gif med våriga hälsningar Jakob
Annie-72
Jättefina bilder Jakob, kul att se//Annie
vickeva
Fifint Jacob...
såg du i odlatråden att någon gissade Holland Princess på den rosa tulpanen? Men jag sökte på det och tyckte inte att det stämde, den var mycket rödare.
Ska lägga in lite bilder från min trädgård snart.
Alexander-VG-zon3
vackra bilder jätte fin hhibiskus
vickeva
Vårbilder från Hjärup:

IMG_3657.JPG Gulltörel i kvällssolen den 7 maj (och jag som inte gillar gula blommor, hur kom denna in i min trädgård...?)

IMG_3656.JPG Äppelblom i början av maj

IMG_3659.JPG Favorittulpan

Alexander-VG-zon3
åhhh vilken vacker tulpan
Ciczi
Nej Jakob, jag vet tyvärr inte vad den heter men urtjusig.... *dregel, dregel* Har precis fått rädda datorn från vattenskador... tongue.gif

troligen är det en classic pink eller möjligen en pride of hankins, men det är lättare att definiera när man ser den blomma själv.

Ciczi

p.s för hibiskusar i alla former och färger kolla in denna sidan Hibiscus World
jakob
oh vilka fina bilder,,Vickeva,, den vita tulpanen ,,den tummenupp.gif gillar jag,, Tulpaner blir ett måste till hösten.

intressant att du Vickeva inte gillar gula blommor ,, har också en sådan mening,, ändå dyker dom upp i min trädgård,, köpte fackellilja (tror namnet var så ,,gul röd som en flask diskborste,,) blomma.gif visst var den lite gul ,,men så fräck,, jag får väl ha en gul rabatt i nya trädgården när den nu blir klar.

mer njutbara bilder välkomnas!
ewa zon 3
Jättefina vårbilder Jakob och Vickeva tummenupp.gif

/Ewa
vickeva
Får jag låna din tråd och lägga in lite fler bilder...

IMG_3679.JPG Denna akleja sticker upp bland nävans blad.

IMG_3668.JPG Inte mycket till rhododendronblomma, men den blommar i alla fall, i början av maj..

IMG_3671.JPG Katsurablad i solsken, vackert!

IMG_3677.JPG Säga vad man vill om maskrosor, men fröbollarna är ganska vackra.

IMG_3673.JPG Syrenerna ska ju blomma när det är skolavlsutning, det borde betyda att sommar lovet ska börja nu, den 8 maj...

IMG_3664.JPG Smultronblommor är så söta.

IMG_3665.JPG Man kan förstå var daggkåpan fått sitt namn ifrån.

IMG_3667.JPG Tovsippa, som sprider sig så tacksamt, sånt gillar jag<br />

IMG_3662.JPG Snart slår kaprifolen ut, då vill jag sitta där varje kväll och dofta på den..

Alba
Oh så fina bilder ni bjuder oss på.

Vickeva...vet du vad Aklejan heter. Jag har aldrig sett en så vacker blåfärg på Akleja.
vickeva
CITAT (Alba @ 08-05-2007, 16:48) *
Oh så fina bilder ni bjuder oss på.

Vickeva...vet du vad Aklejan heter. Jag har aldrig sett en så vacker blåfärg på Akleja.

Jag tror ärligt talat att det är en självsådd... Jag kan ju inte ha satt den där, mitt i nävan...
znazit
Vilka underbart fina kort ni tagit på era trädgårdar. Blir hur avis som helst.
Biggan_
Åh så fina bilder och så vackra blommor! wub.gif
lisan
jag håller med,vilka fina bilder tummenupp.gif rolleyes.gif .
jakob
wub.gif oh vilka bilder,, du borde jobba som fotograf, Vickeva , gör du kanske, g.gif
kom hem igår efter orientering på jobbet,, blåfrusen och blöt,, då var dessa bilder njut bara.. tack Vickeva.
vickeva
Kul att du gillar mina bilder Jacob, men nån proffsfotograf lär jag aldrig bli... ren tur om nån bild blir kanon..
Alexander-VG-zon3
CITAT (vickeva @ 13-05-2007, 17:51) *
Kul att du gillar mina bilder Jacob, men nån proffsfotograf lär jag aldrig bli... ren tur om nån bild blir kanon..

dom bilderna va ju jätte vackra
annika_h
[font="Comic Sans MS"][/font]Hej!
Måste bara fråga vad du har för kamera? Svårt med så fin skärpa på närbilder, korten är såå fantastiska
vickeva
CITAT (annika_h @ 13-05-2007, 20:07) *
[font="Comic Sans MS"][/font]Hej!
Måste bara fråga vad du har för kamera? Svårt med så fin skärpa på närbilder, korten är såå fantastiska

Canon 300 D
fruberglund
CITAT (vickeva @ 08-05-2007, 16:45) *

IMG_3677.JPG Säga vad man vill om maskrosor, men fröbollarna är ganska vackra.

Och inte bara fröbollarna utan även maskrosblomman tycker jag!

[attachment=2514:maskros.jpg]

Visst är det härligt ute nu, här kommer lite bilder från mig också, tagna med Canon Eos 350 D och makroobjektiv (svågerns...jag vill också ha...) Underbar bild på Aklejan Vickeva, visst är kameran bra tummenupp.gif

Blushing Apeldoorn
[attachment=2515:tulpan_b...peldoorn.jpg]

Magnolia i solljus
[attachment=2516:magnolia.jpg]

Kerriablommor
[attachment=2517:kerria.jpg]

Backsippa
[attachment=2518:backsippa.jpg]

Och så underbara Ballade förstås
[attachment=2519:tulpan_ballade.jpg]

vickeva
Underbara bilder Frun!
Javisst är kameran bra!!
Helen i Piteå Zon 5
Toppenfina växtbilder ni visar yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon