catlady
Hade så trevligt på odla-träffen att jag helt missade att fråga ni andra skåningar om ni kanske har några bondsyréner där hemma. Jag skulle nämligen vilja ta några rotskott, men vet inte riktigt om jag vågar ge mig ut i city och kommunens planteringar med spaden mitt i natten... Så om det är någon av er som har vita, ljus- eller mörklila syréner där hemma och inte har något emot att bli av med några rotskott så pm:a mig!! Så kommer jag med spaden i högsta hugg wink.gif
Tack på förhand!
Ciczi
Du är välkommen till mina rotskott, se PM!

Ciczi
stennie
Det finns vita syrener på allmän plats nära mig, där har jag tagit syrener.
Så det är bara att komma och hämta. 000.gif
catlady
Jaha! Stennie, var bor du?
Ciczi
Nånstans mellan en och två kilometer från där jag bor i Trelleborg. Praktiskt va? biggrin.gif

Ciczi
Stella-Polaris
Snälla kom och ta mina 1567 rotskott instället crying.gif
Zoyas matte
Hej
Passar på att fråga.... hur tar man rotskott? Och hur gör man sen.? Bara planterar och vattnar eller?
Bor i Lund och här vet jag 1000 ställen whistling.gif med syrener där man bara kan ta, t ex där dom håller på att skövla bort gamla kolonilotter längs med järnvägen.
Linc
CITAT (catlady @ 07-05-2007, 20:24) *
Hade så trevligt på odla-träffen att jag helt missade att fråga ni andra skåningar om ni kanske har några bondsyréner där hemma. Jag skulle nämligen vilja ta några rotskott, men vet inte riktigt om jag vågar ge mig ut i city och kommunens planteringar med spaden mitt i natten... Så om det är någon av er som har vita, ljus- eller mörklila syréner där hemma och inte har något emot att bli av med några rotskott så pm:a mig!! Så kommer jag med spaden i högsta hugg wink.gif
Tack på förhand!

bvondsyener finns det gott om i norrland. Ser du en skylt " till salu bredvid huset så är det nog rätt riskfritt. Bara att stoppa in spaden och varva upp stadsjeepen och dra ut på bystan smiley_small_hug.gif
Stella-Polaris
Det går nästan inte att misslyckas. Jag har ryckt upp rotskott som sedan planterats och samtliga har tatt sig. Så bara stanna till, titta dig snabbt omkring, och ryck till. Annars är folk bara glada att bli av med dem.

Alla som vill ha rotskott, och som kör 117 mellan Halmstad och Markaryd, är hjärtligt välkomna att rycka i min trädgård. Man kanske skulle sätta upp en skylt rolleyes.gif
Kat
Folk som far förbi Gävle får gärna dra ljuslila bondsyréner hos mig också.
Skicka ett PM!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon