Zon 3
En tokig fråga?.. blink.gif slap.gif
- Kan jag toppa liljor och ändå få dem att blomma?..
Jag har haft ett gäng liljelökar ljust och varmt --> de har nu dragit iväg och redan blivit ca 25-30 cm innan jag ens fått ut dem...

Någon som provat?

smile.gif
Fenja
Jag gissar att du klipper bort blomanlagen i så fall, stöd dem med pinne i stället!!
Mvh
Fenja
Alexander-VG-zon3
sätt ut dom så dom bromsar lite i tillväxten ( dock är snart dagarna så varma så dom växer ute med ) , du kan sätta ut dom om dagen är varm och skydda på natten
Helen i Piteå Zon 5
Du kan plantera ner lökarna lite djupare i en större kruka och ställ sedan ut dom, bind gärna en pinne vid stängeln så dom ej går av. Mina liljelökar driver jag upp till full storlek innan jag planterar ner dom i rabatterna under sommaren, en del liljor har även hunnit börja blomma. Du kan inte toppa dom, för då blir dom förstöra. Jag bor i zon 5 och har mina krukor ute dygnet runt med fiberduk täckt över krukorna som frostskydd under natten. /Helen
Theres
Jag har också liljor ute i stora krukor dygnet runt - på natten väl skyddat även utan täckning bor i zon 4 . smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon