Den här plantan fick jag av en bekant som tog den som kärna eller frö från ett vackert träd i soliga Turkiet. Det har stått på friland i zon 4 och växt kraftfullt och klarat sig utan skador.
Vad kan det vara?
jegi
17-05-2007, 19:18
Lyfter. Ingen som har nån aning?
Stella-Polaris
17-05-2007, 19:34
Man skulle igentligen ha kontakt med utländska forum.... Ingen som kan Turkiska som kan lägga in en sådan här fråga på lokalt forum??
jegi
17-05-2007, 21:26
Bra idé. Det finns ju faktiskt nån svenska som bor i Turkiet som brukar skriva här. Ska kolla.
Fenja
17-05-2007, 22:52
Jegi, hon heter Ann_Nica, jag känner henne från ett annat forum. Hon kanske kan hjälpa till, pma och fråga! Mvh Fenja
Stella-Polaris
18-05-2007, 08:20
Påminner faktiskt lite om en rumsask. Fick du den som lång pinne??
Edit: Det där tar jag nog tillbaka.. för lite blad.
sqrulan
18-05-2007, 09:03
Ursäkta om jag tränger in en fråga på samma tema,nöden har ingen lag:-)) Jag har frågat tidigare om denna planta,nu är den lite större så jag försöker igen.
Det enda jag vet är att fröerna är samlade nånstans i Europa,Italien,Grekland,Frankrike........? Vad kan det vara?Här kommer bild: Citrus är det inte.
jegi
18-05-2007, 09:42
Det är ingenting jag känner igen i varje fall. Den ser ju lite speciell ut med de där "för"bladen. Ett tips annars är att starta en egen tråd för denna planta. Det blir mindre rörigt, och dessutom så kanske din fråga missas i denna tråd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.