Suz
Hej alla!
Jag är ny här. Har mest läst alla inlägg hittills.
Jag går i växthustankar och har sökt en del men inte hittat fördelar/nackdelar med "runt/åttkantigt"exempelvis, kontra "vanligt" växthus.
Det jag önskar är först och främst en plats att odla en hel del på men även en plats för rekreation.
Om ni bortser från plats/tomt mm.....vad skulle ni rekomendera?
Storleken jag tänkt mig är minst 13,5 kvm.
Gurkan
Runt, fyrkantigt eller åttakantigt spelar ingen roll ... det är storleken som har betydelse ... större = bättre !!! tummenupp.gif

Formen kan ju påverka hur praktiskt det blir att möblera men annars spelar det ingen roll.
Suz
Tack för svar smile.gif
Då väljar jag ett "runt" , dels för att jag tycker det är "fint" men oxå för att det kan passa bäst in på vår bergstomt.
Gurkan
Låter mycket trevligt !

Tänk bara på att välja en modell med tillräckligt mycket ventilationsluckor. Ju fler desto bättre. Och såklart automatiska öppnare på dem.
Suz
CITAT (Gurkan @ 09-05-2007, 22:04) *
Låter mycket trevligt !

Tänk bara på att välja en modell med tillräckligt mycket ventilationsluckor. Ju fler desto bättre. Och såklart automatiska öppnare på dem.

Tack för tipset! Automatiska öppnare är ett måste !!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon