Eva St
Köpte att flertal perenner på Odla för ett tag sedan. Alla tog sig fint fick sätta dem i krukor i källaren med 8-12grader och extraljus tills jag kommer ut till stugan och kan sätta ut dem. Fick nu se att Stäppsalvians blad var alldeles silvriga och på bladens undersida var någon ohyra. Vad är det som gått på salvian tror ni. Flyttade ut den på trappan ikväll och sprutade med såpvatten så länge tills jag fått lite råd av er. De andra växterna är inte angripna vad jag kan se
Fenja
Jag gissar på trips, läs här och se om det kan stämma.
Mvh
Fenja
Eva St
Låter ju mycket troligt Fenja. Måtte de andra växterna klara sig där nere i källaren än syns inget på dem i alla fall. Är risken stor att de andra också drabbas tror ni
e_sedell
Det finns bra biologiska predatorer att köpa mot trips.

Sätter du ut dem blir du säkert av med den hel del på naturlig väg.
malin72
men se där ja...kul ranting.gif då är det ju det jag har inne på sådderna trodde ju bara att det var spinn men så som bladen ser ut så har jag inte fattat vad det är..jaha ok trips -cry-.gif -cry-.gif jag är rädd fär att jag kommer att förlora all min sådd snart om jag inte kan ta ut dom crying.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon