Full version: Beskärning
Malva15
Hej!

Jag undrar när och om man beskär en gammaldags buskros? Jag har fått för mej att det inte utförs lika ofta som med andra rosor.
Jag har en Rose de Resht och de blommar ju flera gånger per år. Göder man den som man göder andra rosor?[size="2"][/size] rose.gif
Hälsning och tack från Cristina!
Cilla
Jag tar bara bort dött på mina Rose de Rescht, även på en av plantorna som närapå fått för sig att det är en klätterros. Gödslar gör jag likadant också; kogödsel och benmjöl. RR är en relativt frisk ros.

Visste du att den är en av de vanligaste för att göra rosenoljor, rosaromer mm?
Malva15
CITAT (Cilla @ 08-05-2007, 13:06) *
Jag tar bara bort dött på mina Rose de Rescht, även på en av plantorna som närapå fått för sig att det är en klätterros. Gödslar gör jag likadant också; kogödsel och benmjöl. RR är en relativt frisk ros.

Visste du att den är en av de vanligaste för att göra rosenoljor, rosaromer mm?

Hej!
Jo, jag visste att den här speciella rosen har använts i parfymtillverkning och mitt val av ros grundrar sej lite på det, liksom att den verkar så lätt att sköta och frisk i sin tillväxt. Tack för svar!/Cristina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon