olgak
Funderar på födelsedagspresent till en person med stor fin solig balkong. Men jag vet att den här personen lätt kan glömma att vattna smile.gif, så det bör vara något torktåligt. Har ni något bra förslag? (Jag sysslar inte med balkongodling... bara RABATTER laugh.gif)

Stammad lavendel? Eller den där fjärilslavendeln är ju söt? Något annat? Vad finns det?

Jag tar emot alla förslag smile.gif. (Sen kommer jag nog med följdfrågor, för jag känner mig inte kunnig på detta...)
Alba
Fetbladsväxter är ju tacksamma om man inte vattnar så ofta.
Köp en snygg kruka och dekorera med fetbladsväxter och snyggt grus.
Sylvia
Kanske en fin låg fat/kruka med en plantering med taklökar i olika sorter? Med en täckning av vackra runda små sjöstenar och en lite större sten eller snäcka som dekoration?
Fenja
Eller ett trevligt och färggrannt sommarblomsterarragemang i självvattnande kruka?
Mvh
Fenja
Cassiopeia
När jag fyllde fick jag en fin kruka med stenpartiväxter (3 olika sorter) och så är det vitt dekorationsgrus på, jättefint och jag blev så glad!
olgak
Självvattnande kruka låter i o f s som en jättebra idé laugh.gif. Om man ändå skulle prova stenpartiväxterna, har man någon särskild sorts jord då, eller vanlig blomjord?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon