|
Full version: Anna Skipper
Gud vad jag blir irriterad,jag har styrketränat ,sycklat 1 mil ,gått trappmaskinen 64 våningar, rott 3 km,4dagar i veckan sedan i september+att jag har ökat min träning med vatten gympa 4 dagar i veckan,ändrat mina kostvanor ganska rejält vill jag lova,men nej jag har inte gått ner ett kilo i veckan,starka kryddor som vitlök,curry,ingefära ganskamycket,chili ganska mycket,,vassleprotein,omega3 efter konstens alla regler,jag går ut med hundarna 90minuter på morgonen sen blir det små promisar på dan sen innan läggdags45 min,okey jag är 49 men ,8 veckors magi det låter lite konstigteller vad tycker ni,vad har ni för erfarenheter,förutom fasta,cambridgemetoden eller dylickt.
mamamaggan
08-05-2007, 19:38
Jaha så du har reagerat likadant som mig!!!
Dels beror det ju på hur mycket man väger innan , dels hur lite man har motionerat innan men ändå!!!!!!!!!!
Såg inte programmet idag men de jag sett förut har ju varit rena skräckexemplen. Folk som bara ätit skräpmat och hällt i sig läsk , öl mm i stort sett varje dag. Klart att de har ett så att säga bra utgångsläge. Deras vikt är ju på väg uppåt hela tiden men tycker ändå att resultaten är otroliga. Men de väljer väl bara ut sådana som det verkligen märks på.
För mig spelar det ingen roll vad jag gör , kilona sitter där de sitter. För några år sedan motionerade jag flitigt varje dag under ett helt år och gissa hur mycket jag gick ner? 5 kilo !!!!!!!!
Hmm! *funderar* Har du kollat med måttband hur mycket du minskat i omfång då? Du kan ju ha omvandlat fett till muskler med det där gedigna träningsprogrammet. Hur som helst låter det väldigt bra jobbat.
Har du provat att lägga om kosten?
Ät frukost Lunch Middag
och två mellan mål.
Ät efter tallriksmodellen. 50% sallad och grönsaker 25%potatis, pasata eller ris, bönor, 25% kött, fisk eller fågel.
Detta har funkat för mig. 8kg på 8veckor. Då har jag bara motionerat 45 minuter 3-4 ggr i veckan
Innan jag började träna så intensivt så levde jag på allt gott ,vi drak vin eller öl till maten sen blev det kanske lite till,och socker ska vi kanske inte äns nämna för jag skäms.jag tror inte att det fans nogåt som var sött nog.så man känner ju nästan att gå till baka till det gammla levernet.
Piccante
08-05-2007, 19:48
CITAT (mamamaggan @ 08-05-2007, 20:38)  Jaha så du har reagerat likadant som mig!!!
Dels beror det ju på hur mycket man väger innan , dels hur lite man har motionerat innan men ändå!!!!!!!!!!
Såg inte programmet idag men de jag sett förut har ju varit rena skräckexemplen. Folk som bara ätit skräpmat och hällt i sig läsk , öl mm i stort sett varje dag. Klart att de har ett så att säga bra utgångsläge. Deras vikt är ju på väg uppåt hela tiden men tycker ändå att resultaten är otroliga. Men de väljer väl bara ut sådana som det verkligen märks på.
För mig spelar det ingen roll vad jag gör , kilona sitter där de sitter. För några år sedan motionerade jag flitigt varje dag under ett helt år och gissa hur mycket jag gick ner? 5 kilo !!!!!!!! Märkligt det där att kilona verka sitta kvar hur man än gör? Jag har gått ned 6 kg i år men de sista kilona jag vill gå ner går så trögt. Midjan är smalare men ändå är där lite retlig mage kvar!
Har du mätt dig. Eftersom att du tränar så mycket så borde du ha fått väldigt mycke muskler.
Muskler väger mer än fett = du kan minska i storlek men väga det samma
oja jag har mätt med måttband ingen skillnad eller ja 1och en halv centimeter på låren men det är så lite ,runt midjan 3 cm annars så är det nästan lika på de flästa ställen
Är det inte så att män generellt har lättare att gå ner i vikt och att kvinnor som passerat 40 har svårare än alla andra att gå ner i vikt? Det sa han Peterson på en föreläsning som jag var på i alla fall. Här lossnar inte ett kilo i onödan vill jag bara tala om /Åsa
jo muskler har jag ju fått men fettet försvinner inte trots all kardio.
CITAT (Gåsis @ 08-05-2007, 20:55)  Är det inte så att män generellt har lättare att gå ner i vikt och att kvinnor som passerat 40 har svårare än alla andra att gå ner i vikt? Det sa han Peterson på en föreläsning som jag var på i alla fall. Här lossnar inte ett kilo i onödan vill jag bara tala om /Åsa vafalls man kan ju int svälta bara för att mann är kvinna men jag tycker ändå att de skulle bli någon förändring med en så radikal kost och träning ska tillägga att jag äter små mål,frukost lunch middag med proteindrink och frukt tll mellis.
Det kan ju vara så att kroppen ställt in sig på svält pga av att du tränar väldigt mycket. om du testar att träna lite mindre ett tag så att ämnesomsättningen kommer på rätt köl igen.
Har du varit i kontakt med någon lägare? Kan ju vara så att din skölkörten (?) är ur balans.
CITAT (znazit @ 08-05-2007, 21:12)  Det kan ju vara så att kroppen ställt in sig på svält pga av att du tränar väldigt mycket. om du testar att träna lite mindre ett tag så att ämnesomsättningen kommer på rätt köl igen.
Har du varit i kontakt med någon lägare? Kan ju vara så att din skölkörten (?) är ur balans. men du kan det vara så det låter ju logiskt ska kanske varva ner lite och ta kontakt med husläkaren ,annars tyvker jag att dom är mer so cyckel reparatörer men jag ska ringa redan imorgon tack för tipset.
Storm, ge inte upp! Det låter ju toppenbra både motionen och kostvanorna och om inte annat så lär du ju må otroligt mycket bättre och få en stor hälsovinst på sikt. Behöver du verkligen gå ner i vikt då? Dum fråga kanske, men jag ställer den ändå. Om man har väldigt mycket övervikt brukar ju kilona rasa direkt om man sätter igång så där energiskt som du gjort, men är man inte särskilt överviktig så händer kanske inte så mycket mer än att man får en massa muskler och en snyggare, tajtare kropp. Det kanske du fått?  Toppenbra jobbat hur som helst.
Hoppas att det kommer att funka för dig. Kroppen är ju smart... så äter du för lite energi till förhållande till vad du tränar så spar kroppen på allt. Så då kan det bli så att man istället till och man kan gå upp trotts att man tränar massor.
Skriv gärna och berätta hur det går för dig.
CITAT (Magdis @ 08-05-2007, 21:23)  Storm, ge inte upp! Det låter ju toppenbra både motionen och kostvanorna och om inte annat så lär du ju må otroligt mycket bättre och få en stor hälsovinst på sikt. Behöver du verkligen gå ner i vikt då? Dum fråga kanske, men jag ställer den ändå. Om man har väldigt mycket övervikt brukar ju kilona rasa direkt om man sätter igång så där energiskt som du gjort, men är man inte särskilt överviktig så händer kanske inte så mycket mer än att man får en massa muskler och en snyggare, tajtare kropp. Det kanske du fått?  Toppenbra jobbat hur som helst.  Gulligt av dig ,absolut ingen dum fråga,men jag säger som han på lets dans men jag har ju mycket lullul om man säger så.det är ju det som för bryllar mig att det försvinner med Anna Skipper.
CITAT (znazit @ 08-05-2007, 21:24)  Hoppas att det kommer att funka för dig. Kroppen är ju smart... så äter du för lite energi till förhållande till vad du tränar så spar kroppen på allt. Så då kan det bli så att man istället till och man kan gå upp trotts att man tränar massor.
Skriv gärna och berätta hur det går för dig. det skall jag absolut göra och framför allt tycker jag att det ska bli spännande att höra vad en läkare säger ,jag pratade med en vännina just om det du sa, hon tyckte att det inte var en dum ide snarare att jag skulle kanske tänkt på det för länge sedan.
CITAT (storm @ 08-05-2007, 21:49)  det skall jag absolut göra och framför allt tycker jag att det ska bli spännande att höra vad en läkare säger ,jag pratade med en vännina just om det du sa, hon tyckte att det inte var en dum ide snarare att jag skulle kanske tänkt på det för länge sedan. Innan jag fick min remiss till överviktsmottagningen som jag går hos så var jag tvungen att kolla upp så att det inte fanns några medecinska själ till att jag var övervktig. Det är skönt att veta att allt är som det ska.
CITAT (Markus_H @ 08-05-2007, 20:48)  Märkligt det där att kilona verka sitta kvar hur man än gör? Jag har gått ned 6 kg i år men de sista kilona jag vill gå ner går så trögt. Midjan är smalare men ändå är där lite retlig mage kvar! ÅÅ om jag ändå kunde gå ner fem kilo jag skulle vara ganska nöjd för jag har några brallor som jag skulle komma i då. Mammamaggan och Markus vi får väl kämpa på vidare.
CITAT (znazit @ 08-05-2007, 20:50)  Har du mätt dig. Eftersom att du tränar så mycket så borde du ha fått väldigt mycke muskler.
Muskler väger mer än fett = du kan minska i storlek men väga det samma Fast hur mycket muskler kan man lägga på sig på ett år? I kilo alltså.
Gossen Ruda
09-05-2007, 07:53
Jag försöker också gå ner några kg, vill ha bort gubbmagen även om den inte är stor. Jag har dragit ner lite på matintaget och promenerar mer vilket verkar räcka för några kg har försvunnit sen i vintras. Hur mycket är svårt att se pga min magsjukdom, irriterad tjocktarm. Denna medför att maginnehållet varierar i volym och vikt ganska ordentligt beroende på om det är förstoppning eller diarre som gäller för tillfället. För att inte tala om gasinnehållet. Därför pendlar vikten mellan 86 och 88 kg och midjemåttet mellan 91 och 94 cm.
Det tråkiga är att det är mycket lättare att lägga på några kg än att få bort dom. Det bästa är att undvika påläggandet men med dagens mat och matvanor är det svårt. Det gäller att ställa sig på bromsen i tid.
Man kan faktiskt få bort fett från magen med konditionsträning utan att gå ner i vikt (regional lipolys, om någon vill googla på det). Av någon anledning förbränns mer fett från torso när vi konditionstränar än när vi tränar annat, vilket i förlängningen leder till att magen blir plattare även om man inte går ner i vikt.
Fast nu pratar vi konditionsträning på minst 65% av den totala kapaciteten i minst 30 minuter och minst 3 gånger i veckan, för att uppnå den effekten.
grycken
09-05-2007, 11:26
Piccante
09-05-2007, 11:37
CITAT (LadyG @ 09-05-2007, 11:01)  Man kan faktiskt få bort fett från magen med konditionsträning utan att gå ner i vikt (regional lipolys, om någon vill googla på det). Av någon anledning förbränns mer fett från torso när vi konditionstränar än när vi tränar annat, vilket i förlängningen leder till att magen blir plattare även om man inte går ner i vikt.
Fast nu pratar vi konditionsträning på minst 65% av den totala kapaciteten i minst 30 minuter och minst 3 gånger i veckan, för att uppnå den effekten. För mig lät det som rena grekiskan? Är inte så insatt i träning. Kan du ge något konkret tips på konditionsträning som är lämplig om jag vill förbränna fett från torson?
CITAT (Markus_H @ 09-05-2007, 12:37)  För mig lät det som rena grekiskan? Är inte så insatt i träning. Kan du ge något konkret tips på konditionsträning som är lämplig om jag vill förbränna fett från torson? Sorry, det var inte meningen!! Motionscykling, löpning, simmning - dvs all typ av konditionsträning där du får upp pulsen till minst 65% av din totala kapacitet. En tumregel för maxpuls (om än väldigt generell) är 220-ålder=maxpuls så blir det lättare att räkna ut var 65% av maxpulsen ligger
Piccante
09-05-2007, 12:01
CITAT (LadyG @ 09-05-2007, 12:50)  Sorry, det var inte meningen!! Motionscykling, löpning, simmning - dvs all typ av konditionsträning där du får upp pulsen till minst 65% av din totala kapacitet. En tumregel för maxpuls (om än väldigt generell) är 220-ålder=maxpuls så blir det lättare att räkna ut var 65% av maxpulsen ligger  Åh tack  Simning gillar jag ju så nu får jag köra några fler pass i simhallen.
CITAT (Markus_H @ 09-05-2007, 13:01)  Åh tack  Simning gillar jag ju så nu får jag köra några fler pass i simhallen. Simmning är det absolut skonsammaste för lederna också, så det kan du rocka loss med rejält  Löpning, hur kul det än är, är det som sliter mest på lederna så man ska nog inte börja med det om man är tung, av hänsyn till knäna framför allt. Fast cykling går bra också, det är relativt skonsamt. Fast glöm inte återhämtningen, 24-48 timmars vila mellan passen. 48-72 om du kört riktigt hårt, annars riskerar du bara en massa skador. Lycka till med träninge, och ha skoj undertiden. Titta gärna in i träningstråden och berätta hur det går så vi kan hejja på dig också!
Ophelia
09-05-2007, 17:45
Du har säkert gått ner i kroppsfettprocent men lagt på dig muskelmassa som uppväger i kg det du "gått ner".
För övrigt tycker jag s..t om Anna Skipper.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|