Full version: Lite promenadbilder
Biggan_
Rapsfälten står nu i full blom här i Skåne

[attachment=2285:108.jpg]

Visst är en maskrosäng vacker!

[attachment=2286:122.jpg]

[attachment=2287:124.jpg]

[attachment=2288:148.jpg]

En stor sten i en damm med mängder av vattenklöver

[attachment=2289:153.jpg]

[attachment=2290:154.jpg]

Smultronen blommar i skogen

[attachment=2291:205.jpg]

Skir grönska

[attachment=2292:213.jpg]

[attachment=2293:215.jpg]

Vattenspegel

[attachment=2294:250.jpg]

...och flygplan mot en alldeles blå himmel!

[attachment=2295:225.jpg]

[attachment=2296:226.jpg]

Lars-Olof Arvids
Jättefina bilder, Biggan!
Maskrosfälten är verkligen vackra nu, liksom vattenklöver som blommar i kanten av dammar och sjöar. Den skira grönskan runt skogens vattenspeglar är också underbar. Inte känner jag för att flyga bort någonstans just nu, även om jag gillar långresor! smile.gif

Olle
Snöflinga
Underbara bilder bravo.gif Man blir sprillans vårglad när man ser dem ....
lottapotta
Fantastiskt fina bilder, Biggan! Vilken fotograf du är. Och vilken natur du omger dig med!
Biggan_
thanks.gif för berömmet! ...och visst är det så Olle att man inte längtar bort just nu när naturen är som vackrast här i Sverige. ...och lottapotta, jag tror nog att alla har vacker natur inom räckhåll, var och en som är naturintresserad har nog sina favoritställen! Visst är vårt land fantastiskt, om man bara öppnar ögonen så är det så mycket underbart att upptäcka. Jag tänker mycket på Amairas bilder med flugor och andra insekter. Innan har jag väl tyckt att en fluga ser väl ut som en fluga, en geting som en geting osv.. men när man tittat i Amairas album så är det inte så längre! Fantastiska bilder på flugor och andra insekter, tänk så vacker en fluga kan vara, eller konstig eller skräckinjagande eller vad som helst.....Det är samma med blommor, när man tittar närmare så ser man sådant man inte sett förut.
Betty
Så fina vårbilder! Längtar verkligen när jag ser dina bilder Biggan, speciellt en dag som denna med strilande regn och endast 5 plusgrader i Luleå. Här är ännu björkarna kala, granarna är det enda som är grönt i "min" lilla skog... wink.gif
[attachment=2340:kala_träd.jpg]
Alba
Underbara bilder Biggan.
Tack för att du ger oss norrlänningar en liten skymt av vad som komma skall. Även här ska det väl bli sommar till sist.
Björkarna har musöron men idag vräker regnet ner.
amaira
Ofta finner man "det stora i det lilla", storslagenhet i småskalighet, osv. Helt enkelt "bara öppna sina ögon". Sinnen är ju som fallskärmar, de fungerar bara när de är öppna, var det någon som hade som signatur. kiss.gif Det finns så mycket vackert, och ofta är vi hemmablinda, förblindade av vardagen. I naturen sker mirakler hela tiden, dramatik och magi.

Vackra bilder Biggan!!!!! Tack för att jag fick följa med på den skånska promenaden.
zaaritha
Nu är maskrosfälten underbara! Men; inte när de fröar............................. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon