bi30
Har ett gäng rosor i rosa toner, 2 klättrande, en liten buske och en på marken. Skulle vilja ha en fin marktäckare under men vet inte vad jag skall välja? Är rejält varm där de står och ganska torrt.
Fenja
Hej och välkommen hit! Vintergröna, penningört, ormöga, mossflox, aubrethia, violer är några marktäckare som kanske skulle passa.
Mvh
Fenja
olgak
Flocknäva finns i ljust rosa ('Spessart') och det har också kommit en kritvit som heter 'Snow Sprite'. Finns även en mörkare rosa.
Betty
Jag har ljusblå förgätmigej som en matta under mina rosa rosor, den sprider sig och bildar fort en tät matta.
ewa zon 3
Kantnepeta tycker jag är snyggt till rosor med sina grågröna blad och lavendelblå blommor.
Mina har redan börjat blomma så smått nu och efter den första ordentliga blommningen kan man klippa ner dom och få en blomning till samma säsong. Finns lite olika namnsorter och de stormtrivs i ett soligt och torrt läge.
Nepeta x faassenii

/Ewa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon