mogge92
09-05-2007, 13:39
Hej hej! Jag undrar om någon köpt månadens blomma ifrån easyplant; dvs passionsblomma? Någon som kanske kan se utifrån bilden vilken sort det är? bild:
Passiflora okänd
Sök på Easy Plant här på forumet och handla sedan hon en seriös firma är mitt tips!

Mvh
Fenja
mogge92
09-05-2007, 13:45
oj såg nu att det var edulis frukter på bilden men är det verkligen Passiflora edulis?
menar du att easyplant är en oseriös firma?
Lady Hamilton
09-05-2007, 13:50
Om man handlar av Easyplant kan du bli väldigt nöjd men också väldigt besviken.
Personligen tycker jag att plantan verkar dyr (de brukar skicka små sticklingar) Bättre då att du köper en större planta som du själv kan välja ut på en plantbutik. Eller så köper du en passions frukt och sår egna frön
lizatuss
09-05-2007, 16:27
Jag tycker Easyplant har fått oförtjänt dåligt rykte här på forumet.
Har själv beställt småplantor därifrån i år och varenda planta (24 st) var av allra bästa kvalitet.
Tycker de är mycket bra att ha att göra med, fina fräscha plantor och bra och snabb service.
Har också bara positiv erfarenhet av Easyplant. Och sticlingarna var vid bra vigör. Trodde dom skulle vara mindre faktiskt.
Ammoura
09-05-2007, 20:28
Står i infon att det är en, Passiflora violacea ’Victoria’
Tycker att det låter ganska dyrt att bli medlem, 300:- /paket. Och inte säkert att det är något man vill ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.