Har haft ett sår som inte läkt sig nu i några veckor (ville se om det blev bättre) där skorpan bara blev större och varade.
Ringde igår till en djurdoktor, fick tid direkt. Åkte med honom till Norby vid 15.00. Kom en hurtig och väldigt snäll kvinna och tittade till honom. Veterinären kom sedan och undersökte såret. Rakade bort pälsen där och kollade. Antagligen så var det en inflammerad talgkörtel eller i värsta fall en tumör. Efter den undersökningen bedövade de honom. Var där med honom ett tag tills han blev väldigt trött.
Opererades, tog ca ½ timme. Operationen gick bra.
Han var väldigt groggy igår och hade svårt att hålla balansen när han gick.

Idag mår han mycket bättre, väckte matte kl 04.00 idag på morgonen genom att på något konstigt sätt lyckats ta sig in under sängen. Fick locka ut honom med sin favoritleksak (tryckte ner tratten lite så han skulle kunna komma ut). Vi gick till köket där jag tog av honom tratten en stund så han kunde äta lite. Inte åt han inte! Han tookkelade som bara den! Skulle smeka sig mot mina händer, mitt huvud och bli kliad, spann som tok! Satte på honom tratten igen och gick och la mig med honom och sov en stund. Blev väckt av honom igen vid 09.00-tiden av att han lyckats ta sig under sängen igen.
Gav honom antibiotika i tablettform idag. Gick väldigt smidigt. Jag öppnade hans mun och sambon tryckte i tabletten i hans hals typ mha. en spruta som vi fick med oss igår.
Han verkar vara sig själv nu och kelas massor! Han kan t.o.m jaga sin svans (hans favoritsysselsättning

Och så måste man klia honom på huvudet också, hälsar Svante. Han når ju inte dit nu när den dumma tratten är där!

Tunga

Hann ta en bild precis innan han buffade sitt huvud mot min hand med kameran