Full version: Svante
linlin
Min lilla pälskling opererades igår sad.gif

Har haft ett sår som inte läkt sig nu i några veckor (ville se om det blev bättre) där skorpan bara blev större och varade.

Ringde igår till en djurdoktor, fick tid direkt. Åkte med honom till Norby vid 15.00. Kom en hurtig och väldigt snäll kvinna och tittade till honom. Veterinären kom sedan och undersökte såret. Rakade bort pälsen där och kollade. Antagligen så var det en inflammerad talgkörtel eller i värsta fall en tumör. Efter den undersökningen bedövade de honom. Var där med honom ett tag tills han blev väldigt trött.
Opererades, tog ca ½ timme. Operationen gick bra.

Han var väldigt groggy igår och hade svårt att hålla balansen när han gick.

Idag mår han mycket bättre, väckte matte kl 04.00 idag på morgonen genom att på något konstigt sätt lyckats ta sig in under sängen. Fick locka ut honom med sin favoritleksak (tryckte ner tratten lite så han skulle kunna komma ut). Vi gick till köket där jag tog av honom tratten en stund så han kunde äta lite. Inte åt han inte! Han tookkelade som bara den! Skulle smeka sig mot mina händer, mitt huvud och bli kliad, spann som tok! Satte på honom tratten igen och gick och la mig med honom och sov en stund. Blev väckt av honom igen vid 09.00-tiden av att han lyckats ta sig under sängen igen.
Gav honom antibiotika i tablettform idag. Gick väldigt smidigt. Jag öppnade hans mun och sambon tryckte i tabletten i hans hals typ mha. en spruta som vi fick med oss igår.

Han verkar vara sig själv nu och kelas massor! Han kan t.o.m jaga sin svans (hans favoritsysselsättning tongue.gif ) trots tratten biggrin.gif
Och så måste man klia honom på huvudet också, hälsar Svante. Han når ju inte dit nu när den dumma tratten är där!

Tunga tongue.gif

Hann ta en bild precis innan han buffade sitt huvud mot min hand med kameran smile.gif
Fenja
Vad skönt att det gick bra och att han verkar pigg och glad!! wub.gif
Mvh
Fenja
Tezzla
Vad fin han är Tratt-Svante! wub.gif
Snöflinga
Svante lille vän, stackars stackars dej (fast egentligen skall du vara glad att du har en sådan matte som ser till att du blir fixad när du inte mår så bra ) Hoppas du snart blir bra och slipper den nedrans tratten ..... Puss på nosen smiley_small_hug.gif och kli på huvudet
Andrine
Hoppas din katt mår bättre snart. Tänkte bara säga att min katt, Svante, hejar på din Svante i tillfrisknadet! yes.gif
Azola
Hoppas på snabb tillfriskning till söta Svante!
kill, kill under hakan smiley_small_hug.gif från mig och Rosie ( the cat wink.gif )
Alba
Men lillgubben Svante så gullig han är med sin tratt.
Så bra att han repar sig och att operationen gick bra.
Snart är det säkert full fart igen.
Sailor Pluto
Sötnos wub.gif ! Vilken tur att han har en sån omtänksam matte också, då känns det kanske inte lika jobbigt med kragen? Fast om Svante t.o.m kan jaga sin svans tyckar han kanske inte att den är i vägen alls smile.gif
zaaritha
Sicken charmig kille!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon