Nu har man varit på plantskolan och slösat igen. Drygt 800 spänn för lite plantor
Och ändå är landen långt ifrån välfyllda...
Jag måste skaffa det där växthuset snart, innan jag ruinerar mig på att köpa färdiguppdrivna perenner. Hå, hå,ja, ja... Hur mycket har ni gjort av med hittils i år?
mamamaggan
09-05-2007, 18:14
Törs jag inte tänka på !!!!!!!!
Nu senast är det jord, kogödsel och nya utekrukor. Senast i dag blev det två krukor för 350:- tillsammans.
Och det är långt ifrån färdigköpt än. Det får bli nudlar resten av året !
Om ett par veckor ska jag iväg och kolla efter några nya rosbuskar. Har tänkt mig ett par stycken men men..............
Alba
09-05-2007, 18:24
Jag är lyckligt ovetande.
Jag tröstar mig med att när jag driver upp perenner av frö så går jag pluss i kassan. Tänk vad det skulle ha kostat om jag köpt färdiga perenner.
Man kan faktiskt intala sig själv ganska bra.
Betty
09-05-2007, 18:35
Skulle aldrig falla mig in att räkna ut hur mycket pengar det går åt på en säsong... Trädgård är en relativt billig hobby ...om man jämför med t.ex. veteranbilar, flygning, resor och sånt...
Kat
09-05-2007, 18:47
CITAT (mamamaggan @ 09-05-2007, 19:14)
Nu senast är det jord, kogödsel och nya utekrukor. Senast i dag blev det två krukor för 350:- tillsammans.
När det gäller jord och gödsel har jag i alla fall mitt på det torra att tag. Förra året fick jag en hög med jord i födelsedagspresent och i år kom mamma dragande med tio säckar hästskit från sin hage.
mamamaggan
09-05-2007, 19:08
Din mamma levererar inte till andra ????
Skämtar bara . Det är inte dåligt med en sådan mamma som förstår vad man verkligen behöver.
ninnisky
09-05-2007, 19:31
Tänk att jag klarade mig med 179:- kronor på Blomsterlandet idag. Måste bero på min förkylning
Kat
09-05-2007, 19:46
CITAT (ninnisky @ 09-05-2007, 20:31)
Tänk att jag klarade mig med 179:- kronor på Blomsterlandet idag. Måste bero på min förkylning
Köpte du en glass, en förpackning penseer och gick ut?
Helena gotland
09-05-2007, 19:58
Jag gick igår in på plantskolan och såg på olika perenner, men vad dyra de är. Det är tur att man kan driva upp dem själv och synd att det ska ta så lång tid innan det blir en stor planta. :d010: Grävt en ny rabatt runt tulpanerna som växte mitt i gräsmattan. Gick sen ut i trädgårdslandet och hämtade perenner, som stått på till växtning. Vilken gläjde att kunna plantera.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.