|
stennie
09-05-2007, 19:42
Någon mer än jag som har fastnat i ännu ett träsk? Dagliljorna är bara helt underbara, titta här!!!!
Märta-Linnéa
09-05-2007, 20:27
Åhhh... Det är väääääldigt svårt att odla dagliljor, va? Det är nog ingenting för mig i alla fall *blundar och stänger sidan snabbt*.
Blundade med och stängde snabbt,köpte från odla i år,men det räcker med rosträsk,pioner måste jag ha med, och julrosor mm mm.
Här har du en i alla fall. Har samplanterat några "Pink Damask" med "Sammy Russel" idag. Jag hoppas det blir lika snyggt som i mina drömmar!
oh Stennie jag förstår din passion,,  men jag spar adressen och motstår lusten,,,jag ska inte bli samlare,,  fast en liten kan man nog ha tillsammans med pioner,,
vickeva
09-05-2007, 21:19
Vilken underbar sida Stennie, tack för den...
De var bra på att ta betalt i alla fall!
Och den sidan stängde vi snabbt igen. Jag ska inte köpa mer dagliljor, i år i alla fall Men va fina dom var
marskattan
09-05-2007, 22:46
*** trillar av stolen och svimmar*** Jisses!!! Detta fick jag upp när jag tryckte på en jag gillade "Costs more than 125 Euro - Ask"... Va??? Nog för att jag är galen men jag är inte galen och rik Tur att det är gratis att både drömma och dregla...
Miamamma
09-05-2007, 23:20
VILLHAVILLHAVILLHAVILLHA......
Stängde oxå snabbt. Får nöja mig med de 4 jag har. Bl.a. "Pink Damask".
Men Stennie! Vart har du hittat denna vansinniga sida??? Är du säker på att de är på riktigt  . Helt otroligt vackra! Och vilka mängder.........det rann floder av snålvatten här kan jag lova  . Men det får stanna vid det, för vart jag skulle hitta en så välfylld plånbok, det vet jag inte  ............annars är jag fullkomligt galen i liljor av alla de slag
CITAT (stennie @ 09-05-2007, 20:42)  Någon mer än jag som har fastnat i ännu ett träsk? Dagliljorna är bara helt underbara, titta här!!!! Åhhh! Var bara tvungen  att lägga den där länken till mina favoriter... Jag har 12 dagliljor... hittills... och känner starkt för några fler - men ramlat ner i nåt Hemerocallisträsk..?  inte jag inte!
stennie
10-05-2007, 07:53
Priserna var ju rena fantasierna men titta kostar ju inget Jag köpte jättebilligt från Odla på träffen. dessa blev det. Big Bird Canadian Border Patrol Arctic Snow Charles Johnston Blueberry Candy Little Wine Cup Barbara Mitchell Rocket City El Desperado Sen köpte jag 4 fröplantor av Marskattan. Ska bli spännande och se vad det blir av dom.
fruberglund
10-05-2007, 19:28
Ahhh, vilket habegär man fick...och så många fina lila som skulle passa i min nya lila/vita rabatt Men nej, det blir inga just nu i alla fall, har 5 olika sorter tror jag men jag gillar dem så fler blir det helt klart längre fram
Krolliljan
22-05-2007, 18:04
Dagliljor är mina favoriter. Jag har dock bestämt mig för att inte plottra med för många sorter. Jag försöker med att få dem att bli större bestånd.
Oj vad jag vill ha, men inte är jag så galen 75-125 Euro ! Får nog skriva ut bilderna och trä på pinnar i stället, kanske blir vackert
pusillus
23-05-2007, 08:40
Vilka snyggingar! Jag har den vanliga rostbrunröda/gula sorten, dock namnlös, den växer här som "ogräs" nästan, så om någon vill ha mot porto eller vill byta mot något så går det bra. [attachment=3053:Daglilja.JPG]
Inte alls lika flashig men billig!
stennie
15-04-2008, 09:15
 Jättesnygga, Gillan......Vad heter dom?
Eva på Västkusten
15-04-2008, 09:20
CITAT (stennie @ 09-05-2007, 20:42)  Någon mer än jag som har fastnat i ännu ett träsk? Dagliljorna är bara helt underbara, titta här!!!! Är redan fast och har ca 100 olika. Den sidan har jag besökt flera gånger tidigare men vet inte om jag tycker dessa svulstiga blommor är så vackra. Oavsett pris så är de endast ett fåtal som jag kan tänka mig.
Dessa dagliljor köpte jag förra året, men ingen har blommat ännu, så det blir väldigt intressant att se om de blommar i år: [attachment=16760:DAGLILJE...AZY_IVAN.jpg][attachment=16761:Great_Wh...nd_Cream. jpg] [attachment=16762:DAGLILJE...NNY_CASH.jpg][attachment=16763:Great_Wh...nd_Cream. jpg] [attachment=16764:DAGLILJE...NY_CASH1.jpg][attachment=16765:PURPLESWATERS.jpg] [attachment=16766:49694454...AZY_IVAN.jpg][attachment=16767:Daglilje...Splendor. jpg] [attachment=16768:Röd_Daglilja.jpg][attachment=16769:DAGLILJE...ERS_BÅLL.jpg] [attachment=16770:Daglilje...rsuasion.jpg][attachment=16771:DAGLILJE...ERS_BÅLL. jpg]
Eva på Västkusten
15-04-2008, 09:26
CITAT (lämås @ 15-04-2008, 10:21)  Dessa dagliljor köpte jag förra året, men ingen har blommat ännu, så det blir väldigt intressant att se om de blommar i år: Vad heter dem?
stennie
15-04-2008, 09:40
CITAT (Eva på Västkusten @ 15-04-2008, 10:26)  Vad heter dem? Undrar jag med? speciellt dom nere till vänster
Jättetjusiga dina också lämås Mina heter i alla fall från vänster..........nr1, Sabine Bauernr2, Spacecoast starbustnr3, Ida's Magic och underst är Olive Bailey LangdonDe kan köpas här: http://flower-blommor.com/~flower-blommor/...ex&cPath=21
Lilla Sibirien
15-04-2008, 20:26
Hej Habegäret ökar betänkligt när man tittar på eurocallis sida. Har beställt en gång därifrån och liljorna kommer barrotade. De är inte billiga, men de finns också de som är överkomliga i pris. Och jag har hela vintern funderat på att beställa "Peggy Jeffcoat" en vit dubbel daglilja som inte blir så hög. Jag tycker att man aldrig kan ha för många vita blommor. Beställa ja Vänta till nästa år
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|