Frank
Har haft mina Koi inne under sommaren i en plastcontainer och är lite sugan på att ta ut dem nu, men vattnet är bara ca 11 grader än, ungeför som de har nu. Så egentligen är kanske läget bra eftersom det inte blir någon temeperaturskillnad, eller skall jag vänta lite till ?

Man vill ju ha lite liv och rörelse i vattnat nu...
Monarda
Vi satte ut våra guldfiskar den 6 maj och då var det ca 10 grader i dammen. Det är ju ingen större fart på dom vid den vattentemperaturen men jag skulle tro att dom ändå föredrar dammen framför akvariet. Kom ihåg att mata försiktigt så länge det är kallt i vattnet.
TobbeGarden
Vänta och sätt ut dom innan det e 12 grader . Eller som jag har dom ute året om så slipper man tänka på det. Mvh Tobbe G
Frank
Kunde ju inte hålla mig så de åkte ut för ca två veckor sedan när det var strax över 10 grader. Lite lusstigt att de blev betydligt piggare när de märkte att något var på gång, och när de till slut åkte ut i dammen så var de hur pigga som helst smile.gif

Ännu roligare blev det i helgen när den koi'en som jag inte hittade i höstas plötsligt visade sig efter nästan ett halvår infrusen själv i dammen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon