buzz
Jag har köpt Fläckelflockel och en sorts solros som skulle bli ca 180 cm. Sen kommer jag på stockrosor men de ska gärna vara lite mer tätare/insynsskyddande än så. Tips? thanks.gif
Malvia
Åhh, i morse när jag körde förbi Drömparken i Enköping så såg jag Massor av Kejsarkronor!! smile.gif

Så fina och så höga de var!! och pampiga

hade naturligtvis inte kameran med!
Betty
En hög spalje med en pipranka kanske.
Lonicera
Rosenflockel, läkesilverax (finns också med mörkt bladverk tummenupp.gif ),Plymspirea, Riddarsporrar, Stormhatt. Det är några av mina favoriter.
pusillus
Finns många fina Ligularia , vippvallmo, om du vill ha något stort annorlunda- Flikrabarber.
Rosenflockel var bra förslag också!
soulfire
Kvanne, riddarsporrar, höstsilverax, fingerborgsblommor, parktveronika, (och misskötta rosenskäror smile.gif, kungsljus, strålöga

något som jag inte har själv men som verkar himla coolt är jättegunnera och palettblad

stora tistlar som kronärtskockor är fint
och jordärtskockor - får gula blommor och blir jättestor
s
Nina H i NÖ Skåne
Kitaibela vitifolia- Balkanmalva- blir rätt hög.... men också omfångsrik.... Det kanske du inte vill ha?
Den har i alla fall urvackra blommor & lång blomning. Jag gillar den mycket! [attachment=2355:kitaibel...alkan050.jpg]
Åsa, mälardalen zon 2
kransveronika blir ju också ganska hög flera sorter blir ju stax över 1,5m. Den var årets perenn 2006.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon