Cam & co
Just nu blommar vad jag härom dagen här fick fram var en prydnadsapel - otroligt snygg - och stående bredvid en Japansk Lönn som håller sig röd ända fram till hösten då bladen blir mer röd-gröna i mörka färger ... Är det kanske någon som vet vad det kan röra sig om för sorter? Jag vet att det finns MÅNGA att välja på ... och har inte lyckats klura ut svaret genom alla mina sökningar på nätet ändå.

Cilla
Det skulle krävas lite fler närbilder på den rosablommande för att man ska bli säker, men nu ser det mer ut som en robinia, dvs pseudoacacia.
Cam & co
CITAT (Cilla @ 11-05-2007, 01:24) *
Det skulle krävas lite fler närbilder på den rosablommande för att man ska bli säker, men nu ser det mer ut som en robinia, dvs pseudoacacia.

Jag har ta lite bättre närbilder imorgon ...
Cam & co
Här kommer en lite bättre närbild .... dock har det regnat nästan hela dagen idag, så blommorna är ganska regntunga ....

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon