Full version: Baptisia
Gåsis
I min perennmix har det grott något som måste vara baptisia, det ser då ut så. Men jag och dom har ju inte kommit så bra överens förut thumbdown.gif Jag har sått, det har grott och sen ut i rabatten när dom varit ca 10-15 cm. Jag tror dom har pålrot så därför har jag planterat direkt. Sen har halva sommaren gått och av baptisian har inget funnits kvar. Så har det varit i två somrar.

Är det någon som har ett enda tips? Det vore ju inte helt fel att få en överlevare för en gångs skull. Ska den stå kvar i krukan till nästa sommar eller bara lite längre under den här sommaren? Grus kring rothalsen?

/Åsa
Betty
Jag har samma dåliga erfarenhet av baptisiasådd som du har. Förra året tog tålamodet slut och jag inhandlade en fin och kraftig planta på handelsträdgården... rolleyes.gif
Jag tycker att du ska ta det säkra före det osäkra, gardera dig med att sätta ett gruslager högst uppe i krukan och gräv sen ner den i en kallbänk till nästa år så att den hinner växa på sig lite innan du planterar ut den i rabatten.
Gåsis
Ja, det var just slut på mitt tålamod som det också tog så därför beställde jag inga baptisiafröer i år crying.gif Då var det väl typiskt att det skulle komma med såna just i perennmixen som jag inte kan begripa vilket klickfinger som är ansvarigt för slap.gif

Nåja, jag får leta en planta för platsen i rabatten är inte upptagen.

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon