Jag har alltid redigerat mina bilder i "Microsoft Office Picture Manager" pga att det är enkelt.
Helt plötsligt händer det nu när jag skall redigera bilder att jag får automatiskt upp "Paint".
För att få Microsoft måste jag för varje bild välja att öppna i Microsoft.
Vad har hänt?
Var kan jag ställa in så bilden jag vill redigera utomatiskt öppnas i "Microsoft Office Picture Manager" som den alltid har gjort.
Nedanstående funkar för mig.
Högerklicka på bildfilen:
[attachment=2348:Clipboard01.png]
Välj programmet du vill öppna med och kryssa för "använd alltid detta program"
[attachment=2349:Clipboard02.png]
Är det så du har gjort?
Om ovanstående inte funkar så blir det krångligare.
Jag hade missat att man kan bocka av "använd alltid detta program".
Men...när jag gör det funkar det bara på just den bilden.
När jag vill redigera en annan bild måste jag göra om hela proceduren.
Jag förstår inta vad som hänt. Jag har aldrigt behövt välja när jag ska redigera bilder.
Någon som kan ge mig tips hur jag ska göra.
anna_rispan
11-05-2007, 12:45
CITAT (Alba @ 11-05-2007, 13:38)

Vi får hoppas att Pirum sitter med den krångligare förklaringen Alba. Annasr så uppfattade jag hans beskrivning som att det skulle räcka att klicka i den lilla rutan. men det funkade inte för dig alltså...
CITAT (Alba @ 11-05-2007, 12:38)

Vad heter de filer du har problem med? Har de alla samma ändelse t ex .jpg, .gif eller .png?
Jag har kollat igenom en del bilder och det verkar vara jpeg-bilder som det är problem med.
Jag har ju redigerat bilder under minst 1 års tid och aldrig behövt bli tvingad att välja var jag ska öppna bilden. Dena har automatsikt kommit i Microsoft fram till i går.
I Microsoft Office Picture Manager kan man ändra inställningarna i verktygsmenyn:
[attachment=2380:Clipboard03.png]
Och lämpligen välja .jpg:
[attachment=2381:Clipboard04.png]
Jaaaaaa nu fungerar det.
1.000 tack Pirum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.