Jag har länge närt en våt dröm

men inte velat gräva hål i gräsmattan. Barnen gillar fotboll, inte vattenpolo! Skulle idag gräva fram en bergknalle som alltid varit övervuxen av gräs och sly. Tänkte att den vackra graniten är trevligare att se på. Gillar berg. Under all växtlighet fanns det oanade djup. En håla/bergsskreva i varierande djup ca 10-95 cm. ca 1,5 kvm stort hål. Jag blev superglad!

Det borde ju kunna bli en riktigt bra naturlig damm/våtmark. Är dock inte säker på att `dammen´ håller tätt, då jorden i den var överraskande torr ( ar inte provfyllt ännu- bara en känsla). Jag tror att jag kommer att mura en stödmur, för att leda vatten rätt om det skulle bli för mkt regn, och den måste ju tätas den åxå. Berget ligger ganska nära huset och det är bättre att det rinner undan på baksidan berget.
Kan jag täta med betong? Vill helst inte ha dammduk, då hålan är mkt oregelbunden och naturligt vacker till formen och dessutom har en "ö" av vackert berg, som jag inte vill gömma. Annat tätningsmedel? OGIFTIGT, tänker mig kanske ha fiskar däri så småningom...
Det vore toppen om någon hade lite tips och råd att komma med. Hoppas verkligen att det går att täta dammen. Annars har man slitit i onödan och har dessutom fått ett jättehål i berget som skall fyllas igen
Hjälp mig, snälla.
Tacksam för alla svar.
Karin