Full version: Tomatplanta
Silver Vera
Hejsan
Har just fått några tomatplantor, hur skall jag plantera dem nu när det är så kyligt ?

Törs jag ha dem ute ?
Kanske garaget, där finns både värme och växtbelysning ?

Bor runt zon 1,2,3.

Tacksam för hjälp
rosita
Ska du ha dem i krukor, kan du ju ha dem ute på dagen och inne på natten. Annars går det nog även ute på natten, du kan ju ha odlingsväv över när det är kallt. Jag bor i zon 1 och har haft mina ute 1 vecka nu, med väv på natten.
Alexander-VG-zon3
mina har varit ute nu i maj och april . med skydd på nätterna om det blir frost . har satt ut dom i söder så dom kan växa till max .
Silver Vera
Ok,nu sitter de i kruka .
Men jag tänker bygga en drivbänk modell högre med tre fönsterluckor,varav ett fönster eventuellt skall gå att plocka av.
Eller kunna låsa alla tre i vidöppet läge för att högre växt skall få plats .
Tomaterna skall bla. sitta i bakkant i bänken .

När det pratas om täcka över med duk,är det den där lite mjukare duken som finns på rulle svart eller vit (den kallas väl också täckduk)?
Kan man börja ge näring när plantorna är ca. 1-2 dm ?
Om jag använder blå korn,hur många korn till 10 liter ?
Kan jag köra blåkorn till sallader/morötter/mm ?

MVH
Gurkan
CITAT (Silver Vera @ 11-05-2007, 00:29) *
.....
svart eller vit
.....

Vit !
Jonas70
Fiberduk brukar den oxå kallas.

Angående gödsling så använd flytande blåkorn. Det är mycket enklare och dosering står angiven på baksidan, annars kan du ju alltid prova på nässelvatten eller guldvatten.

Börja inte gödlsa för tidigt. Helst inte om du nyss har planterat om till större kruka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon