CITAT (Siv i Bollnäs @ 14-05-2007, 10:43)

Hej Marlene!
Jag har förgäves försökt få kontakt med någon som beställt direkt från Roogoja, så jag skulle få reda på hur man bär sig åt, men så hittade jag ditt inlägg om klematisarna och blev jätteglad! När beställde du?? Jag läste i AoT:s forum någon som sa att februari var "dead line" för beställningar. Jag lyckades i alla fall skicka iväg ett mail till Estland med önskemål om lista över tillgängliga plantor och vad de kostar och om det var för sent att beställa. Det var den 20 april och jag har inte fått svar ännu. Det påstods i AoT:s forum att man inte kunde räkna med att få vad som helst av deras plantor som visas på deras hemsida. Hur har du gått tillväga???
Jag är med i Bollnäs trädgårdssällskap och dom lyckades få vara med på en beställning genom en trädgårdsförening i Hudiksvall förra året, och av de tre plantor jag fick (alla jag beställt fanns) har i alla fall två överlevt vintern och börjar titta upp så sakteliga!
Hur det går med den tredje vet jag inte ännu. Den kanske kommer den med.
Hälsningar Siv

Jag beställde mina i januari och fick dem i april.Jag har också hört sägas att sista februari skall det vara beställt. Jag beställde från det som finns på hem sidan, minst 10 st, sedan beställde jag några extra för jag har hört att det måste finnas reserver om någon sort tagit slut. Du kan beställa de extra som reserv bara om dom du vill ha inte finns, det går bra att skriva på åtmintone engelska och finska, jag kan inget av de språken därför tog jag extra för säkerhets skull.
Förra året fick jag medelande därifrån att det var en sort som inte fanns, jag skicka inget svar och då blev jag utan för det blev bara 9 kvar, dom svarade på engelska.
I år fick jag alla som jag beställt.
Skicka beställning till nästa år sent i höst eller senast i februari nästa år så ska det nog lyckas tror jag. Det kan ibland ta ganska lång tid före du får svar, men det kommer nog det är min erfarenhet.
Lycka till!