Full version: Nybörjar på liljor
sparre

Jag har planterat liljor lite här och där, men hur sköter man dessa ??? Det har inte kommit upp något vad jag kan se.
Topg lite benmjöl innan planteringen men än så länge växer inget där. har jag gjort någotr fel eller är för ivrig. Snälla berätta hur gör ni. Jag vill ha blommor till hösten på vårern är det fantaskiskt men hösten inget här hos mig.
Anki
Helen i Piteå Zon 5
Du är nog bara lite för ivrig, Liljorna börjar nog snart titta upp yes.gif Jag gillar också Liljor och har rätt många sorter i min trädgård, det enda jag gör är att ge dom lite benmjöl efter blommningen och om jag kommer ihåg även lite under våren. Jag har lite bilder i mitt album ifall du är intresserad av att se smile.gif
Blomstertanten
När jag ser i vilken zon du bor så tycker jag att liljorna borde ha börjat visat sej i alla fall. Visserligen kan det ju skilja från sort till sort när de kommer , men här har de flesta liljorna visat sej o i en del kan jag till o med se knopparna (Visserligen små men ändå)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon