kakfabrik
Hej!

Den 1 juli lämnar jag min lägenhet på 3:e våningen och flyttar till markplan med tillhörande kolonilott smile.gif
Lyckan är enorm.

Vill nu gärna ha tips på grönsaker som växer ganska snabbt.. har tillgång till att dra upp plantor på balkongen nu. men som sagt vill jag ha tips på grönsaker som hinner bli klara innan sommarens slut.

Tacksam för alla råd jag kan gå.

/Jenny
Åsa, mälardalen zon 2
Mangold, asiatiska kålväxter (ifall det är i södra-mellersta sverige du bor), spenat, sockerärt, kryddkrasse/smörgskrasse, höstmorot, snabba rödbetssorter, rättika, persilja

Om det är i södra sverige eller mild zon i mellansverige du bor kan det även funka att sätta ut plantor av bönor och squash i början av juli.
kakfabrik
tack för tipset smile.gif

bor i Dalarna, så det är väl någonstans i mitten av sverige.
Jonas70
Du kan ju alltid förodla bönor, gurkor och squach som du planterar ut när du kommer till det nya stället.
ohlson
Glöm inte bort plocksallad av olika slag.
Mufflan
Meloner är inte så dumt heller, går bra att förodla på balkong och plantera ut i juli, majs är heller inte helt fel, för att inte tala om pumpor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon