Full version: Whisky o Soda
zaaritha
Vi fick ju ta hand om två små kattisar. De hade ej ens öppnat ögonen, när vi
tog hand om dem. Men: Zirran--vår äldsta katta blev m mjölk o har tagit
hand om ungarna--tack o lov!
Annars hade jag fått ställa upp var tredje timme, dygnet runt!
bravo.gif
Fenja
Vilken tur! Skönt att slippa flaskungar, hur rara de än är så är det ett himla jobb! Snällt av dig att ta hand om dem, hur många kattisar har du nu? Vad är det för kattbäbbar?
Mvh
Fenja
zaaritha
Vi har nu 11 st igen..............
Whisky o Soda hittade en granne i sitt uthus.
Hon höll koll i två dygn, ingen mamma kom.....................
men- nu har vi fäst oss vid dem, o Zirran tror ju att det är hennes ungar,
så nu får de bli kvar hos oss!
Killen, Whisky; verkar bli långhårig o tjejen; Soda: korthårig.
anncharlotte
Oj, vilken tur att er hona kunde och ville ta hand om dom. Och fantastiskt att så små kattungar kunde överleva så pass länge utan sin mamma. Två dygn utan mat är ju länge för en liten kattunge.
Snöflinga
Du skrev att Zirran blev med mjölk confused.gif menar du att kattungarna gjorde så att mjölkproduktionen kom igång ???
zaaritha
Ja, när Zirran nosat på ungarna , efter några timmar kom det mjölk o hon bar sej åt som om hon fött dem.
Skendräktig, kallas det nog inte, men kan kanske jämföras med det?
Snöflinga
Så fantastiskt bravo.gif Så bra att hon fanns och kunde ge dem mat ...
zaaritha
Blev så himla lessen i förrgår; Zirran hade vart ute en stund( jag var "barnvakt"). Så kommer hon in;
ser dålig ut. Kravlar upp i TV-soffan, där ungarna är. Lägger sej på sidan, så de ska kunna dia o då ser jag ett
hemskt sår på hennes buk. Skinnet är borta. Det ser ut som nå´t blivit inkört i
hennes buk, djupt sår.
Veterinären sa att det skulle inte sys än-- det "skulle vara " sej, först.
Det gör det i dag. Ska till vet. i morron, igen.
Han trodde att hon "blivit spetsad" på nå´t.
Fenja
Men gud vad hemskt!! Hoppas att det läker bra sedan då, men det låter lite skumt att vetten inte ens ville titta på henne...? Hur mår hon nu?
*håller tummarna för er*
Kram
Fenja
Snöflinga
Usch så tråkigt, stackars katt ... undrar vad som hänt ? Hoppas hon kryar på sej snart. Tycker också det är en konstig vetrinär som inte vill undersöka Zirran, det kan ju vara djupt såret sad.gif
zaaritha
Jodå--jag uttryckte mej fel; veterinären tittade på henne, innan han sa att det skulle vara sej, innan han syr
o se´n ger henne antibiotika.
Vet. vi har i Hjo nu; har egna ideer om djuren o går mycket på naturmedel o dyl.
Men: Han bryr sej verkligen o är mycket engagerad!
Han är från Österrike. Uppvuxen i Sovjet.
Rymde till Estland..........
Fenja
OK, då förstår jag! Det lät lite underligt först. Spännande med en sådan vette, skulle jag inte ha något emot att prova. Mina vovvar går just nu hos en kvinna som kan zonterapi, healing, chiropraktik och lite till, det har hjälpt dem mycket.
Mvh
Fenja
zaaritha
Nu är Zirran sydd o har fått antibiotika, men; som vet. sa:Detta är ett väldigt otäckt
sår, vad kan ha hänt henne?
Undrar verkligen jag också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon