malin72
[attachment=2418:blandat_06_519.jpg]jo idag var jag på området och handlade...dom som säljer är från hyresvärden så allt visste dom inte vad det var...så nu undrar jag vad är detta?????dom stog vid femtungorna men .... dunno.gif det är alltså den vita jag inte vet vad det är
[attachment=2417:blandat_06_520.jpg]

förresten så undrar jag kan något stå ute nu tro unsure.gif tagetes mm kan det planteras ut????
eller ska det in på natte tid...dom visste inte om det var avhärdat för det kommer direkt från växthusen,men som alunroten ser ut så känns det som att dom är avhärdade men vad vet jag whist.gif
anna_rispan
Vilken häftig färg det var på alunroten!!
Kvarnvik
tagetesen är mycket frostkänslig, alunroten borde väl gå att sätta ut det övriga vet jag inte.
stennie
Den vita är väl den där "romantiska drömmen" Euforbia som det pratats en del om.
Jag köpte en likadan i går. Söt är den. wub.gif
malin72
tack för svar yes.gif ett annat kap jag gjorde idag var att jag frågade vad dom skulle göra med alla plast (jag vad kallas det) ni vet dom som alla blommor står i.......dom skulle kastas så jag fick 2 sopsäckar fulla med dom hem med giggle.gif perfekt att ställa ner allt som snart ska ut och avhärdas i...lite väv runt sen blir det tummenupp.gif lite väl många men ......
malin72
CITAT (stennie @ 12-05-2007, 15:21) *
Den vita är väl den där "romantiska drömmen" Euforbia som det pratats en del om.
Jag köpte en likadan i går. Söt är den. wub.gif

men blush.gif är det rätt stavning unsure.gif när jag söker på det så kommer det kaktusar giggle.gif

om jag lägger väv över tror ni dom kan vara ute inatt då unsure.gif eller ska dom in g.gif
stennie
Du kan läsa lite mer här och här. smile.gif
malin72
nu är det löst.....Euphorbia Diamond frost tummenupp.gif tack fenja bravo.gif

CITAT (stennie @ 12-05-2007, 22:57) *
Du kan läsa lite mer här. smile.gif

fniss tacka stennie det löste sig tillslut...och ja den är jätte söt,har du din inne på natten eller unsure.gif
stennie
Jag tänkte lämna den ute i natt men jag har det nog lite varmare än dig. smile.gif
malin72
CITAT (stennie @ 12-05-2007, 23:07) *
Jag tänkte lämna den ute i natt men jag har det nog lite varmare än dig. smile.gif

aha ok...jo jag har ca 7 grader på natten....men jag tänker ha väv på dom när dom ska ut inatt får dom sova inne..har ju backarna tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon