myy
Jag vet vad jag sått (knölvial, rosenvial och humle), men inte vad som är vad... Två av tre sorter har kommit upp, en har inte visat sig alls. Kan någon hjälpa mig att lista ut vad som är vad?

Eva 33c
Knölvial och rosenvial är väldigt lika som småplantor. Den översta krukan ser helt klart ut som någon av dem (har själv sått knölvial i år och rosenvial förra året)
Den undre ser ju annorlunda ut så vi gissar väl på humle då rolleyes.gif
Fast det har jag sldrig sått själv.
myy
Tack Eva 33c (ovanligt efternamn) för snabbt svar! Nu får jag väl gå och märka krukorna.
Fenja
Jag tror att bild två är rosenvial, knölvialen har blad som bild nr ett. Humlen ser inte alls ut som en ärt när den kommer upp.
Mvh
Fenja
Gåsis
När humlen sätter fart växer den jättefort och bladen är rejält sträva. Jag ser inte skillnad på rosen- och knölvial tyvärr, men jag tror ingen av dina bilder visar humle.

/Åsa
myy
Då borde jag väl så om humlen kanske. Hur lång tid tar den på sig att gro?
Mary73
Jag har en rosenvival ute i trädgården och bladen på bild 1 liknar den väldigt mycket.

Mvh Mary

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon