Berserker
Jag köpte mig några plantor klätterjordgubbar men efter den första veckan i kruka ute på balkongen blev några av bladen solbrända och gulnade. Plantorna är fortfarande vid gott liv men jag undrar om jag ska knipsa av de blad som blivit brända eller ska jag låta dem sitta kvar?
Lemonne

Det spelar ingen roll vad du gör med bladen; du kan ju lika gärna knipsa av dem eftersom de ändå kommer att dö. Detta händer alltid eftersom jordgubbsplantor är väldigt känsliga för stark sol när de inte är vana vid det.

Lycka till med dina jordgubbar!
Berserker
Tack för ditt snabba svar Lemonne!
BERNSON
CITAT (Berserker @ 13-05-2007, 12:05) *
Jag köpte mig några plantor klätterjordgubbar men efter den första veckan i kruka ute på balkongen blev några av bladen solbrända och gulnade. Plantorna är fortfarande vid gott liv men jag undrar om jag ska knipsa av de blad som blivit brända eller ska jag låta dem sitta kvar?
hej vi har också samma plator som du låt dom inte tårk ut då visnar blade å inte för mycket gödning. hade bra LEIF.B
tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon