Alexander-VG-zon3
hejsan fler fler bilder från mig sen plus skulle jag jätte gärna vilja ha id på två blommor å så en bagge .

åhh vad jag älskar nyckelpigor ,, glufsa små söta saker . såja duktig nyckelpiga ät nu ordentligt

och änglatrumpeten har hamnat i marken

och denna taggiga växt med hjärt formade blad ,, id på den om nån kan tack

sen denna växt med gula blommor å silvriga blad vad kan det vara för nåt ??

timjanen blommar fint lika så pelargonern och övervintrade azalea och vårblommorna .

och så hibiskusarna har jag grävt ner och nu får dom stå där till okt-nov vare sig dom vill eller inte och dom har redan hunnit med att blomma fint ute , blommorna håller sig 2-4dar ute

vad är detta för blomma denna blåa söta sak och sen har vi lite förgätmejej eller hur det stavas

även kannorna har fått kommit i jorden . och sen id på denna röda baggen !! och sen vad är detta som växer i gräsmattan ?? en tulpan ?
Piccante
Jag får fundera lite på växterna du ville ha hjälp med. Skalbaggen är faktiskt nära släkt med nyckelpigan. Det är en Endomychus coccineus, (familjen Endomychinae) "syskon" till nyckelpigorna. Lever av trädsvampar och under svampangripen bark på lövträd, främst asp och björk. Alltså en av naturens nedbrytare som hjälper till att frigöra näring från ruttnande trä. Angriper inte växter utan sitter nog bara och solar sig och värmer upp musklerna på din växt.
Azola
Fina bilder Flaxss .. (du måste ha en bra kamera!)
Tesa
De hjärtformade taggiga blade ser ut som röd sockblomma ..Epimedium x rubra..eller nåt sånt

..och den lilla blåa är nog en teveronika...ärenpris...mormors glasögon...kärt barn har många namn wub.gif ..den växer i gräsmattan eller??
Alexander-VG-zon3
CITAT (Tesa @ 14-05-2007, 23:54) *
De hjärtformade taggiga blade ser ut som röd sockblomma ..Epimedium x rubra..eller nåt sånt

..och den lilla blåa är nog en teveronika...ärenpris...mormors glasögon...kärt barn har många namn wub.gif ..den växer i gräsmattan eller??

tusen tack ,, japp den växer i gräsmattan och sprider sig väldans mycket

CITAT (Azola @ 14-05-2007, 23:27) *
Fina bilder Flaxss .. (du måste ha en bra kamera!)

tack tack ,,, gillar att ta kort så ibland är man rädd för att folk är trötta på en

CITAT (Markus_H @ 14-05-2007, 14:41) *
Jag får fundera lite på växterna du ville ha hjälp med. Skalbaggen är faktiskt nära släkt med nyckelpigan. Det är en Endomychus coccineus, (familjen Endomychinae) "syskon" till nyckelpigorna. Lever av trädsvampar och under svampangripen bark på lövträd, främst asp och björk. Alltså en av naturens nedbrytare som hjälper till att frigöra näring från ruttnande trä. Angriper inte växter utan sitter nog bara och solar sig och värmer upp musklerna på din växt.

åhh den låter skojig , då får den leva då om den inte äter mina växter
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon