Full version: Jäkla svinkyla!
Ragazza zon6
Nu har jag fått ta in Basilikan från växthuset för den visar tydligt att den inte gillar klimatet med lite fläckiga blad. Trots bubbelplast och fläkt! Men vad sjutton, det blir aldrig varmare än 10-15 grader på dagarna när det är så mulet och nätterna är ännu värre. KAN DET INTE KOMMA LITE VÄRME SNART!!! -cry-.gif

Helen i Piteå Zon 5
jo, jag önskar också lite mer sol och värme yes.gif Det är ruggigt kallt och blåsigt ute, brrrrr
Alexander-VG-zon3
+12c nu och i dag +20c och sol . här är det jätte skönt och alla krukväxter å grönsaker är ute . nu känner jag mig dum ,, men snart så så kommer det värme

du får flytta ner hit

läste att basilika vill inte ha under +5c och dör under +3c
Carl
Hi!
Vi behöver REGN REGN REGN REGN TORRT TORT TORRT. Värmen helt OK. iaf i Skåne.
evagotty
Jag håller med Ragazza, helt!

// coolgleam.gif
noora
Jag har basilikan inomhus fram till en bit in på juni, nåt annat försöker jag inte ens med. Jag har fått köldskador på basilika vid +10 sad.gif

Här i Stockholm regnar det just nu. Helt perfekt, så slipper jag vattna smile.gif
Kajsa
Här i Västerås regnar det rejält i dag, äntligen. Har varit ute och slängt på Algomin gräsmattegödsel. Och det har varit så kyligt ett par veckor, så nu vill vi ha lite värme.

Men tulpanerna har blommat länge, länge denna svala vår.
kickibj
Jag vill också har värme hit till Ångermanland. Idag är det grått och trist och inte alltför många plusgrader heller. Inatt ösregnade det. Skåne vill ha regn och norrland sol - kan vi inte byta? kompiskram.gif
per d
verkar snarare som en ny istid än global uppvärmning, mina gurkplantor har dött i xäxthuset !
renate
Här var blåsigt med sol och regnskurar i eftermiddag,men relativt varmt.Perfekta temperaturer i växthuset,har stängt av värmefläkten.
Tesa
Det är ju faktiskt så här vädret ska va ju...det är INTE sommar än..har jag ju hävdat länge...
..och järnnätterna -fear-.gif ...man vet aldrig om dom kommer så man ska inte ta ut nåt i förskott..eller i förtid för den delen..
Bee
Regn, blåst och kyla. Regn, blåst och kyla. Regn, blåst och kyla. Ja, så har det hållit på nu några veckor. Känns som det var väldigt länge sen det var varmt o skönt. De växter jag planterade för två-tre veckor sen har inte fått någon mjukstart precis. Dom lever men växer väldigt långsamt om alls. Pionernas blomning ligger minst en månad bort i tiden.

Och själv har jag fortfarande min vinterjacka på mig när jag är ute. Zon 2? - Bah!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon