Cam & co
Jag måste bara berätta om vad jag hittade igår när jag var ute i trädgården och röjde sly .... när jag drog bort en gren som låg snett över en trädstam som var sprucken och ihålig så flög en liten fågel snabbt iväg därifrån .... så jag kikade ner i håligheten & hittade där 6 små fågelägg blink.gif

Jag gick dock därifrån och inte alltför länge dröjde det då innan mamma fågel var tillbaks, ja inte bara hon, utan förmodligen även en hane - de var 2 i alla fall ... Jag lyckades dock inte fånga de båda på bild samtidigt när de gav mat till varandra (det var vad det såg ut som de gjorde i alla fall) men väl mamma Rödhake på håll och sen tassade jag försiktigt fram och lyckades få henne på bild där hon låg och ruvade också .... Ska bli otroligt spännande att följa dessa små turturduvor shy.gif

Berith
Wow! w00t.gif Sååå häftigt! Ser fram emot många och långa rapporter om tilldragelsen. blomma.gif
amaira
Såååå roligt!! Och så fina bilder du fick också. wub.gif
Cam & co
CITAT (Berith @ 14-05-2007, 06:52) *
Wow! w00t.gif Sååå häftigt! Ser fram emot många och långa rapporter om tilldragelsen. blomma.gif

Ja var så säkra - jag kommer smyga i buskarna med kameran i tid & otid *s* Ska ta och kolla in äppelträdet på andra sidan huset också, där hade vi nämligen smått förra våren ... kanske har vi besök även där i år med?
Airamya
Åh vilka fina bilder! wub.gif
Berit
Lyckliga du! Det är det sötaste, vackraste (enligt mitt tycke) småfåglar som finns.
Cam & co
NU är de här!!!!! Våra små Rödhakebebisar har kläckts!!

Under helgen som varit har vi varit i Östersund ... så när vi kom hem igår kväll efter 5 dagars bortavaro var jag ju tvungen att kika ner i boet - och se där låg de - 6 st små små fjuniga Rödhakebebisar bravo.gif

Någon mamma såg jag inte till och ungarna som låg helt stilla ser ut att inte ha öppnat ögonen ännu(?) - men jag kollade iaf så de andades happy.gif - Visst är de söta?!

Fenja
Så söta!! wub.gif
Mvh
Fenja
Lars-Olof Arvids
Jättefina! Vad roligt att ha sådana i trädgården! wub.gif

Olle
amaira
Åååh, nutte! Bedårande!
Cam & co
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 22-05-2007, 08:18) *
Jättefina! Vad roligt att ha sådana i trädgården! wub.gif

Olle

Ja absolut - och betydligt mycket bättre än förra årets måsar med tilhörande ungar *huuu*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon