Läste sydsvenskan idag...
SydsvenskanCiczi
Yin o Yang
14-05-2007, 09:42
Egentligen blir man inte längre förvånad över något som har med EU att göra

. Tur att man röstade nej!
kickibj
14-05-2007, 10:25
Helt vansinnigt! Svenska medborgare ska väl ha rätt till svenska förmåner???? De invandrare som kommer hit får ju rätt till barnbidrag och bostadsbidrag enligt svenska regler då de bor i Sverige. Förstår ingenting och har aldrig hört talas om detta vansinne förut. De här reglerna måste ju ändras!
Jag vet inte om jag tycker att det är så konstigt... det är väl ungefär vad man kan förvänta sig när man vill vara med i storadministration som eu. (Vilken jag inte ville!) På sätt och vis äger det en viss logik!
Mvh
Fenja
Nu har jag inte läst så noga, men om jag fattade det rätt så var hon student, och då har man inte medborgerliga rättigheter i Sverige, åtminstone inte fullvärdiga. Studenter befinner sig någonstans mellan kossor och människor i statens ögon. Däremot om hon började jobba, och uppgraderades till ensamstående mor, då skulle hon få bidrag. Kan hon inte börja jobba ett par timmar om året, eller räcker det inte kanske?
Håller för övrigt med om att det är rätt sjukt, men nu har vi ju röstat in oss i EU så...:-/ Tycker dessutom att fadern har ett ansvar, eftersom män med rådande lagstiftning inte kan undandra sig ansvar för ett barn (om inte kvinnan går med på det, exv vid adoption).
Inga från Närke
14-05-2007, 16:40
Detta måste väl ändå gälla underhållsbidraget inte barnbidraget, de måste ha skrivit fel.