Henrica
Jag har odlat tre st. squash plantor på min glasade balkong. Nu har de börjat blomma och jag har försökt pensla blommorna kors och tvärs - problemet är att de är utslagna väldigt korta tider. Ofta är bara en blomma utslagen åt gången. Hur ska jag riktigt göra för att få en skörd? Jag har försökt spana in han- och honblommor, men ser ingen skillnad. Hittills har blommorna trillat av, när de blommat färdigt... Månne det blir någon skörd över huvudtaget?
huh.gif
Ingrid på Västkusten
Låter som Du enbart har haft hanblommor. Honblommorna är mer kurviga till kroppen :-))) m a o man tittar på fruktämnen bakom blomman.

Hälsar Ingrid
Ti bee
Troligen har inte honblommorna dykt upp ännu, de är lite fetare runt buken s a s. De (honorna) kommer lite senare, i början är det mest hanar. Det fick jag lära mig nyligen här på forumet! smile.gif wub.gif
Jag tror nog att du får skörd, snart dyker nog de lite trindare honorna upp skall du se....
smile.gif
Henrica
Idag såg jag den första hanblomman! Tydligen har jag endast haft honblommor hittills...! Fast nu är förstås inga honblommor utslagna samtidigt. Det är inte lätt när det är svårt... wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon