Full version: Classicumprodukter?
uno
Undrar var mitt inlägg tog vägen. Nu gör jag ett nytt försök. Och då kommer naturligtvis det andra inlägget att dyka upp.

Fråga: skall jag köpa ett växthus från Classicum eller Villab? Vilka har de starkaste husen? Bästa leverantören? osv.
Leo
Det som avgör förrutom priset är ju kvaliteten på aluminiumprofilen. Vilken som har den kraftigaste m.a.o.
Jag har ingen erfarenhet av Willabs växthus men håller de samma ursla kvalitet som deras växthusbord så är det inte värda många kronor.
Å andra sidan är Classicums växthus bra men ursel service ( vänta fortfarande på delar sedan mars 2002= 16 mån.) och byggbeskrivningen för att sätta ihop växthuset var inte gjord för någon annan än den som gör detta dagligen( vem gör det).
Vet inte om du blev klokare men ... att åka och titta är en bra idé. Bägge finns i Skåne.
Leo
Ingrid på Västkusten
Tjja-a jag säger bara Euro-serre efter för två veckor sedan hjälpt en kompis sätta upp detta urfina växthus.
Willab m a o.
Varför itne kasta ögonen på den tredje konkurrenten? Kubex i Umeå? För jag antar det är bestämt att det skall va aluminium va?
Kubex har grymt fina grejer de med.
Classicum är svindyra och har ussel service. Men jag ahr aldrig köpt av dem - så :-D

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon