hannae
någon som kan rekomendera en bra bok där bra skötselråd finns för dom vanligaste växterna ute i trädgårn?
Nina H i NÖ Skåne
Bland alla trädgårdsböcker jag har & använder tycker jag nog att den bästa "uppslagsboken" när man behöver veta ditt & datt om de flesta sorters växter och/eller plantering - mm för trädgården - är "Din Trädgård"- huvudred. Karin Berglund. (Bonniers)
Tesa
Jag har en lite äldre bok som jag bläddrat alldeles sönder.."Bonniers stora bok om trädgård", huvudredaktör Gunnel Nyblom-Holmberg tummenupp.gif , min är tryckt -94. Jag tycker att den har många bra bilder och det står lite information om de flesta vanliga trädgårdsväxternas behov. Den är mer innehållsrik än boken "Blommor och buskar" som jag har i växtkunskapen i skolan men den boken är också väldigt informativ och lite mer aktuell kanske. Föredrar nog dessa böckerna framför "Din trädgård" som jag knappt använder alls.. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon