orera
Jag har som ett mörkt valv mellan en en och en gigantisk idegran. Jag skulle gärna vilja sätta någonting där som livar upp det lite, men vet inte om det går över huvud taget. När vi flyttade in stod där en buskpion som aldrig blommade. Annars finns där lite kirskål förutom gräsmattan. Det är en mörk plats.

Det vore trevligt med klängväxter men jag vet inte om det är lönt att försöka plantera någonting där. Vad tror ni?
kira
Ormöga marktäckare ,blå blommor ,Skuggrönska trivs i skugga måste ha fuktig jord,sen finns det olika sorters geranium o plister.Hoppas att du hittar något som du trivs med.V.H.Kiraa rose.gif
orera
Tack!
pusillus
Myskmadra är jättefint under barrträd i mörka hörn, vita små långlivade blommor som lyser upp, klarar de flesta jordar. Planteras där de får sprida sig eftersom de breder ut sig villigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon