Full version: "Gulliga vivan"
Lile

Gullvivor

storm
Vad vackert,jag kan nästan känna doften.
bear
Våra "vivor" lika välkomna varje vår........[attachment=2577:GullvivaDSC00617.JPG]
Anna2
Bear: Det var verkligen vackert! Köpte en liten gullvia häromdagen, men det lär nog dröja innan det blir lika snyggt som hos dig.
bear
CITAT (Anna2 @ 15-05-2007, 13:50) *
Bear: Det var verkligen vackert! Köpte en liten gullvia häromdagen, men det lär nog dröja innan det blir lika snyggt som hos dig.

Precis. det var så vi började för x år sedan minns ej när.......dela plantan på hösten så ökar antalet sakta men säkert......vi hade ju också tur att de trivs så bra precis där vi ville ha dem.

Lycka till med gullvivorna!

bear

[attachment=2627:nåra_vivorDSC00616.JPG]
Lile
Oj oj oj vad läckert 000.gif
SaraB
Oj så vackert!!

Själv har jag i 2 års tid svurit varje gång min sambo klippt ner mina hederligt stulna vivor.

Gissa vem som i år har fått be om ursäkt?? blush.gif
Gullvivorna har förökat sig rejält och kämpar nu på i en fredad del av trädgården...

SaraB
kickibj
Jag såg idag en lila gullviva! Vet inte hur vanlig den är, men jag har då inte sett någon förut. Har blivit lovad ett ex vilket jag ser framemot. Jag har gula och röda sedan tidigare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon