zissi
Är det någon som har erfarenhet av Madeira eller Azorerna i slutet på oktober månad? Min svägerska ringde nyss o ville ha oss som resesällskap. Det var öar som var intressanta för dem så jag blev genast nyfiken att ta reda på lite mer fakta . Odla kanske inte riktigt stämmer här.....men frågar er ändå!?!
Eva i Höga
Jag hoppas det kommer nåt svar här. Vi har tänkt åka till Madeira i höst och vill gärna ha lite info om bra boende, vandringar, matställen osv. Denna blomsterö är väldigt lockande för oss!
KURT
Det finns i alla fall nya böcker om vandring på Madeira resp. Azorerna, utgivna av Vandringsbiblioteket.
cleo
Hej!

Jag var på Madeira i höstas och tyckte jättemycket om den ön, vi bodde i Lido-området som ligger lite utanför Funchal och det tyckte jag var ett bra val, man bodde lite utanför och kunde lätt ta sig in till Funchal med buss eller gå om man så vill.

Vi gjorde utflykter till Nunnornas dal, Porto Moniz, Sao Vicente och andra platser det var fantastiskt att se, och åka med dessa bussar som tog sig uppför höjderna. (men man kan ta sig dit per motorväg också tror jag, om man tycker det är obehagligt).

Det var inte så mycket blommor då i höstas som det är antar jag på försommaren, men man såg ju mycket av vissa sorter...Afrikas Blå Lilja, bananträd och annat exotiskt. Klimatet var väldigt bra (vi åkte i slutet av sptember) det var ca 20-25 grader, men det fläktade ganska mycket så det kändes aldrig tryckande

Det är ganska kuperat att gå, men ha bra skor med er och vid uteserveringarna står kypare och bjuder på ett glas sherry när man går förbi!! rolleyes.gif
Det finns också mycket olika restauranger med hyggliga priser att välja på.

Vi åkte med Solresor och var mycket nöjda med denna resa, vi kommer att åka tillbaka så snart vi kan.
Hör gärna av dig om du vill veta mer.

Lycka till!
Cleo

KURT
CITAT (cleo @ 16-05-2007, 18:09) *
Hej!
........

Det är ganska kuperat att gå, men ha bra skor med er och vid uteserveringarna står kypare och bjuder på ett glas sherry när man går förbi!! rolleyes.gif
Det finns också mycket olika restauranger med hyggliga priser att välja på.
......

Lycka till!
Cleo

Det kan väl ändå inte inte ha varit cherry???????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon