Full version: Papercrete
Blomma71
Är det nån som har testat papercrete ,har googlat mycket om hypertufa och det finns ju hur många olika recept som helst ,snubbla då över detta med papercrete som verkade intressant ,har nån testat?

Mvh Susanne
MrsMP
CITAT (Blomma71 @ 15-05-2007, 11:47) *
Är det nån som har testat papercrete ,har googlat mycket om hypertufa och det finns ju hur många olika recept som helst ,snubbla då över detta med papercrete som verkade intressant ,har nån testat?

Mvh Susanne

Hade faktiskt aldrig hört talas om detta..så jag googlade lite...och jösses...dom bygger ju tom hus av papercrete! ohmy.gif
Jag är jätteintresserad av sådant här..återvinning och att kunna använda restprodukter till andra ändamål, allt borde ju vara bra ur miljösynpunkt! Det verkar krävas en blandare utöver det vanliga till papercrete eftersom pappersfibrerna måste finfördelas så mycket som möjligt...jag står precis i startgroparna och skall börja experimentera med sånt här så det skall bli spännande!
jag hade ju tänkt ev bygga gäststuga på tomten med halm...men nu fick jag ju nys om det här... thanks.gif
Biggan_
CITAT (MrsMP @ 15-05-2007, 12:30) *
jag hade ju tänkt ev bygga gäststuga på tomten med halm...men nu fick jag ju nys om det här... thanks.gif

ohmy.gif Då är det säkrast att du inte får någon vattenskada då, typ ösregn! naughty.gif flirting.gif
MrsMP
CITAT (Biggan_ @ 15-05-2007, 12:41) *
ohmy.gif Då är det säkrast att du inte får någon vattenskada då, typ ösregn! naughty.gif flirting.gif

giggle.gif ...jadu...det hade ju inte blivit så lyckat...men...man bygger faktiskt såhär i andra delar av världen..Kanada..i England också. Där har man fyrkantiga halmbalar som man staplar på varandra i en enkel träram, sedan slammar man utsidan med bruk....bra isolering..snabbt bygge och relativt billigt. Men det har inte pratats så mycket om sånt här i Sverige vad jag vet...ännu iallfall... smile.gif
Biggan_
CITAT (MrsMP @ 15-05-2007, 12:48) *
giggle.gif ...jadu...det hade ju inte blivit så lyckat...men...man bygger faktiskt såhär i andra delar av världen..Kanada..i England också. Där har man fyrkantiga halmbalar som man staplar på varandra i en enkel träram, sedan slammar man utsidan med bruk....bra isolering..snabbt bygge och relativt billigt. Men det har inte pratats så mycket om sånt här i Sverige vad jag vet...ännu iallfall... smile.gif

Fast jag menade pappershuset! tongue.gif
Blomma71
puff ,puff tongue.gif
MrsMP
CITAT (Biggan_ @ 15-05-2007, 12:54) *
Fast jag menade pappershuset! tongue.gif

slap.gif ah...nu sjönk tioöringen ner... giggle.gif
Biggan_
CITAT (MrsMP @ 16-05-2007, 17:20) *
slap.gif ah...nu sjönk tioöringen ner... giggle.gif

Det tog sin lilla tid! giggle.gif kompiskram.gif
Immix
Hade aldrig hört talas om det men det låter ju spännande. Måste testas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon