Full version: Veterinärbesök
krellus
Igår fick vår järnlady(15 årig honkatt) en helrenovering i form av vaccinationer, kloklipp, bad och borttag av tandsten.

Kan bara tala om att hon var f-bannad... som vanligt efteråt.
Hur fungerar det för er andra och med era djur?
Sailor Pluto
Ingen av våra klösiga husdjur har varit riktigt förtjusta i veterinärbesök, och det är egentligen inte så konstigt. Först ska katten in i kattburen (alltid mer eller mindre ofrivilligt), sen ska man sitta i väntrummet där det finns andra djur (läs hundar) och sen ska veterinären peta och klämma i en kvart... Undrar ibland om det är något speciellt med just kombinationen veterinär och katt? Hundar t.ex. verkar inte vara lika ogillande g.gif . Vår Nelly tyckte nästan att det var lite roligt första gången smile.gif . Och det fast hon inte gillar sprutor.
Själv är jag livrädd för veterinärbesök, eftersom vi har fått skicka iväg så många husdjur till de sälla jaktmarkerna. Vet att det har varit det bästa beslutet för alla parter, men det har tagit hårt varje gång. Vill inte att min stress ska smitta av sej på djuret, så det har varit sambons jobb att ta med dom till vaccineringar och andra småsaker.
lilla_tweety
Har förvisso inte katt men väl en hund. Och hon bara älskar att åka till veterinären. Hon drar som en galning från bilen och in och det är nästa så att det är pinsamt i väntrummet för när vi blir uppropade så studsar hon upp och med glädje springer till veterinären. Efteråt vet hon att hon alltid får välja leksak eller tuggben i butiken utanför.

Detta trots diverse enkla men ack så obehagliga behandlingar som hon har genomgått.
Nanna
Min katt blir stel som en pinne, knäpptyst och konstigt kortbent när vi är hos veterinären. Något annat gör han nog inte, jättetyst och snäll. flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon